Skip to the main content

Preliminary communication

NASTAVA PO CENTRIMA DJELATNOSTI

Marjana Penca Palčić ; Osnovna šola Šentjernej (Slovenija)


Full text: slovenian pdf 132 Kb

page 91-103

downloads: 754

cite


Abstract

U Sloveniji su pojedine osnovne škole, koje su za to imale odgovarajuće uvjete, devetogodišnje osnovno školovanje uvele školske 1999./2000. godine. Od školske 2003./2004. godine devetogodišnje je školovanje zahvatilo i preostale škole, a time i sve šestogodišnjake. Devetoljetka zahtijeva promjene, kako sadržajne i kadrovske, tako i prostorne. Pri planiranju nastavnih sadržaja valja polaziti od djeteta. Trebamo se rukovoditi prema načelu od bližek k udaljenome, od konkretnoga prema apstraktnom i od poznatoga prema nepoznatome. Pristaše metodologije rada usredotočene na dijete, misle da bi se nastava, naročito u prvom razredu devetoljetke, izvodila po centrima djelatnosti. U prvi bi plan trebalo staviti spoznaju da je cjelokupan život međusobno povezan. Iz vidika pristaša spomenute metodologije, promjena je nužna ako uzimamo u obzir protok informacija u svakodnevnom životu, promjenu uloge tradicionalnih institucija i novija otkrića glede načina djelovanja mozga. Učitelji bi učenike trebali usmjeravati u odlučivanju i praćenju vlastite odgovornosti pri tim odlukama. Učenike bi trebali poticati na oblikovanje i izražavanje vlastitih mišljenja.

Keywords

nastava po centrima djelatnosti; devetoljetka

Hrčak ID:

25803

URI

https://hrcak.srce.hr/25803

Publication date:

30.6.2008.

Article data in other languages: english italian slovenian

Visits: 2.053 *