Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.25234/pv/22114

MOBBING NA RADNOM MJESTU MEĐU ISPITANICIMA – NASTAVNICIMA ZAPOSLENIM U SREDNJIM ŠKOLAMA GRADA POŽEGE, POŽEŠKO-SLAVONSKA ŽUPANIJA, REPUBLIKA HRVATSKA

Dragana Bjelić Gaćeša ; College Professor, Polytechnic in Požega, Vukovarska 17, 34000 Požega, Republic of Croatia


Full text: english pdf 369 Kb

page 109-131

downloads: 349

cite


Abstract

Inicijalna istraživanja fenomena mobbinga na radnom mjestu datiraju iz 1972. godine i prove- dena su u Švedskoj. Iznimnu važnost za utvrđivanje egzistiranja mobbinga ima pravilno razu- mijevanje ponašanja koje se može podvesti pod navedeni pojam kao i njegovo jasno razliko- vanje od uobičajenih sukoba na radnom mjestu i različitih oblika uznemiravanja. Cilj rada je provjeriti postojanje mobbinga na radnom mjestu među ispitanicima – profesorima zaposle- nim u srednjim školama grada Požege, Republika Hrvatska. U tom smislu rad je u sadržajno podijeljen na dva dijela: teorijski i poseban dio. U teorijskom dijelu rada pojmovno će se odre- diti mobbing te analizirati njegova distinkcija prema uznemiravanju kao obliku diskriminacije. Teorijski dio rada obuhvaća i pregled dosadašnjih istraživanja mobbinga u EU-u i Republici Hrvatskoj te analizu postupka ostvarivanja pravne zaštite u slučaju mobbinga sukladno važe- ćim propisima Republike Hrvatske. Posebni dio rada posvećen je analizi rezultata prikupljenih provedenim empirijskim istraživanjem. Navedeno istraživanje obuhvatilo je 350 nastavnika/ profesora zaposlenih u šest srednjih škola u gradu Požegi. Riječ je o Gimnaziji, Ekonomskoj školi, Tehničkoj školi, Obrtničkoj školi, Poljoprivredno-prehrambenoj školi i Glazbenoj školi. Na kraju rada autorica iznosi zaključna razmatranja u kojima daje preporuke za poboljšanje detektiranih problema.

Keywords

mobbing; radno mjesto; srednje škole grada Požege; Republika Hrvatska

Hrčak ID:

293366

URI

https://hrcak.srce.hr/293366

Publication date:

31.12.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 990 *