Original scientific paper
https://doi.org/10.21066/carcl.libri.11.2.2
Novi izazovi portugalske ilustracije za djecu: intertekstualnost i višemodalnost
Carina Rodrigues
orcid.org/0000-0003-1660-0716
; Lisbon School of Education (ESELx/IPL), Lisbon; University of Minho – Research Centre on Child Studies (CIEC), Braga; University of Aveiro – Languages, Literatures and Cultures Research Centre (CLLC), Aveiro, Portugal
Abstract
Novi izazovi portugalske ilustracije za djecu: intertekstualnost i višemodalnost se stilski i pripovjedni postupci u nužnoj artikulaciji s vizualno/grafičkim i materijalno/
peritekstualnim aspektima. Ističe se njihov potencijal u kompoziciji djela i izgradnji njegove
višestruke semioze te se donose zaključci o zahtjevima u pogledu čitanja, kao i utjecaju
na stvaranje kompetentnih i autonomnih čitatelja. U osloncu na moderna književna
strujanja u postmodernističkoj estetici, ovaj rad razmatra slikovnice kako s tehničke tako i s
kompozicijske točke gledišta te prikazuje neke od formalnih retoričkih, stilskih i tematskih
značajki opusa spomenute nagrađivane umjetnice.
Keywords
ilustracija; intertekstualnost; višemodalnost; peritekst; slikovnica; postmodernizam; Manuela Bacelar;
Hrčak ID:
294290
URI
Publication date:
20.12.2022.
Visits: 865 *