Preliminary communication
https://doi.org/10.31664/zu.2022.111.05
Naše fotografije, stare i nove
Judit Gellér
orcid.org/0009-0005-1578-8237
; ELTE University
Abstract
Privatne i obiteljske fotografije naše su najosobnije snimke zabilježene prilikom važnih događaja u našim životima. Takve smo fotografije nekad stavljali u albume ili ih jednostavno držali u kutijama bez nekoga posebnog reda, a te smo osobne arhive otvarali samo kad smo svoja sjećanja i priče željeli podijeliti s članovima obitelji ili bliskim prijateljima. Te mnogima poznate navike povezane s načinom na koji snimamo i dijelimo privatne fotografije uvelike su se promijenile zbog digitalnog zaokreta, sve većeg broja digitalnih fotoaparata i sve šire upotrebe interneta i platformi društvenih medija. Arhivi su često mjesta u kojima se čuvaju uspomene, mjesta koja nas tjeraju na sjećanje i mjesta pohrane. Međutim, posljednjih su godina pitanja povezana s arhivima i metode arhiviranja uglavnom usmjerena na transformacije uzrokovane digitalizacijom. Različiti načini i učinci korištenja tehničkih slika uzrokovani tehnološkim procvatom neki su od najkarakterističnijih i najznačajnijih elemenata našeg vremena. U svom članku Our Photographs, Old and New [Naše fotografije, stare i nove] koristim suvremeni umjetnički rad Gergelyja Barcze kako bih istražila promjene kroz koje su privatne fotografske prakse i privatne fotoarhive prošli u posljednjih nekoliko desetljeća.
Keywords
privatne fotografije; tipovi slika; digitalni obrat; društvene mreže; umjetničke upotrebe arhiva; umjetničko djelo
Hrčak ID:
306004
URI
Publication date:
1.12.2022.
Visits: 813 *