Skip to the main content

Review article

Osnove skladateljske teorije Paula Hindemitha i njihova primjena

Dino Gluić ; Sveučilište u Splitu Umjetnička akademija, Split, Hrvatska


Full text: croatian pdf 325 Kb

page 59-75

downloads: 75

cite


Abstract

Paul Hindemith (1895.– 1963.) jedan je od najznačajnijih skladatelja i teoretičara
glazbe 20. stoljeća. Tragajući za sustavom koji će u cjelovitu sintezu stopiti
tradicijsko nasljeđe i suvremene težnje, Hindemith na čvrstim temeljima tradicije
stvara vlastitu skladateljsku teoriju, koju je sustavno obrazložio u udžbeniku
Unterweisung im Tonsatz (1937.). U ovom radu sažeto se iznosi Hindemithova
skladateljska teorija, a prezentirani principi primjenjuju se u analizi ulomka
iz Debussyjevog preludija br. 5 iz 2. sveska, poznatijeg pod nazivom Bruyères.

Keywords

Paul Hindemith; tonalitet; niz 1; niz 2; vrednovanje akorda; tonski planetarni sustav

Hrčak ID:

317522

URI

https://hrcak.srce.hr/317522

Publication date:

20.9.2023.

Visits: 407 *