Psychological topics, Vol. 33 No. 2, 2024.
Original scientific paper
https://doi.org/10.31820/pt.33.2.7
Utječu li vrsta materijala za učenje i predznanje na uspjeh studenata u učenju i na njihove epistemičke emocije?
Matija Crnković
; Children’s Home Zagreb, Zagreb, Croatia
Barbara Balaž
; Catholic University of Croatia, Department of Psychology, Zagreb, Croatia
*
Nina Pavlin-Bernardić
; University of Zagreb, Faculty of Humanities and Social Sciences, Department of Psychology, Zagreb, Croatia
* Corresponding author.
Abstract
Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati utjecaj vrste materijala za učenje i predznanja na uspjeh studenata u učenju te na njihove epistemičke emocije. Proveli smo dva online eksperimentalna istraživanja u kojima su sudjelovali studenti nasumično raspoređeni u skupine s videomaterijalom ili s tekstualnim materijalom. U Istraživanju 1 (N = 165) svi su materijali bili na hrvatskome jeziku, a u Istraživanju 2 (N = 107) bili su na engleskome jeziku. Hrvatski je bio materinski jezik svih sudionika, a engleski strani jezik. Sudionici su odgovarali na pitanja o predznanju o temi koja im je dodijeljena i ispunjavali skalu epistemičkih emocija te rješavali test znanja. Rezultati su pokazali da su u obama istraživanjima studenti koji su učili na temelju teksta i imali veće predznanje postigli bolje rezultate na testu znanja, dok interakcijski učinak nije bio značajan. Za epistemičke emocije u obama istraživanjima vrsta materijala za učenje i interakcijski učinak nisu bili značajni. Predznanje je samo u Istraživanju 1 značajno utjecalo na epistemičke emocije, tj. studenti s većim predznanjem izvijestili su o većemu intenzitetu uživanja i znatiželje te o manjemu intenzitetu negativnih epistemičkih emocija. Istraživanje daje važne uvide o ulozi materijala za učenje u akademskim ishodima studenata, posebno u epistemičkim emocijama.
Keywords
epistemičke emocije; tekstualni materijal za učenje; videomaterijal za učenje; predznanje; uspjeh u učenju
Hrčak ID:
319365
URI
Publication date:
18.7.2024.
Visits: 454 *