Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.31820/pt.33.2.7

Utječu li vrsta materijala za učenje i predznanje na uspjeh studenata u učenju i na njihove epistemičke emocije?

Matija Crnković ; Children’s Home Zagreb, Zagreb, Croatia
Barbara Balaž ; Catholic University of Croatia, Department of Psychology, Zagreb, Croatia *
Nina Pavlin-Bernardić ; University of Zagreb, Faculty of Humanities and Social Sciences, Department of Psychology, Zagreb, Croatia

* Corresponding author.


Full text: english pdf 450 Kb

page 373-392

downloads: 0

cite


Abstract

Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati utjecaj vrste materijala za učenje i predznanja na uspjeh studenata u učenju te na njihove epistemičke emocije. Proveli smo dva online eksperimentalna istraživanja u kojima su sudjelovali studenti nasumično raspoređeni u skupine s videomaterijalom ili s tekstualnim materijalom. U Istraživanju 1 (N = 165) svi su materijali bili na hrvatskome jeziku, a u Istraživanju 2 (N = 107) bili su na engleskome jeziku. Hrvatski je bio materinski jezik svih sudionika, a engleski strani jezik. Sudionici su odgovarali na pitanja o predznanju o temi koja im je dodijeljena i ispunjavali skalu epistemičkih emocija te rješavali test znanja. Rezultati su pokazali da su u obama istraživanjima studenti koji su učili na temelju teksta i imali veće predznanje postigli bolje rezultate na testu znanja, dok interakcijski učinak nije bio značajan. Za epistemičke emocije u obama istraživanjima vrsta materijala za učenje i interakcijski učinak nisu bili značajni. Predznanje je samo u Istraživanju 1 značajno utjecalo na epistemičke emocije, tj. studenti s većim predznanjem izvijestili su o većemu intenzitetu uživanja i znatiželje te o manjemu intenzitetu negativnih epistemičkih emocija. Istraživanje daje važne uvide o ulozi materijala za učenje u akademskim ishodima studenata, posebno u epistemičkim emocijama.

Keywords

epistemičke emocije; tekstualni materijal za učenje; videomaterijal za učenje; predznanje; uspjeh u učenju

Hrčak ID:

319365

URI

https://hrcak.srce.hr/319365

Publication date:

18.7.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 0 *