Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.53577/oot.7.1.2

Preduvjeti uspješnog ostvarenja nastave na orguljama

Božidar Ljubenko ; Glazbena škola Dugo Selo *

* Corresponding author.


Full text: croatian pdf 254 Kb

page 24-40

downloads: 0

cite


Abstract

Postoje različiti pristupi, postupci i razmišljanja oko pitanja orguljske nastave te o tome koji su preduvjeti potrebni za kvalitetu njezinog uspješnog ostvarenja.
Shodno tome „nameće“ se pitanje Kad je podobno vrijeme za početi s nastavom ovog
instrumenta? U ovom radu literarno-empirijskim istraživanjem kroz analizu i tumačenje različitih pristupa i praksi nastavnika pokušat će se doprinijeti razjašnjavanju te
problematike. Ovim istraživanjem iskazat će se mišljenja nastavnika koji predaju orgulje u glazbenim školama republike Hrvatske te kako o određenoj temi i problematici
pišu glazbeni pedagozi u znanstvenim publikacijama. Na temelju istražene literature
i provedenog empirijskog istraživanja možemo zaključiti kako je prethodno klavirsko
znanje potrebno da bi se orguljske tehnike i vještine mogle lakše i uspješnije usvajati
te je shodno tome srednjoškolsko vrijeme najproduktivnije za učenje orgulja. Doduše,
u povijesti postoje slučajevi kada su talent/nadarenost, okolnosti i ustrajnost rezultirali
uspješnošću. No, i dalje je neosporno kako klavirsko (pred)znanje pospješuje uspješnost, a time i kvalitetu nastave na orguljama. Nadalje, klavirsko znanje koje će učenik
„donijeti/unijeti“ u srednjoškolsku nastavu orgulja pomoći će u uspješnijoj izgradnji
njegovih znanja i umijeća potrebnih za ovladavanje tim kompleksnim instrumentom.

Keywords

glazbena škola; klavir; metodika; orgulje; pedagogija

Hrčak ID:

319611

URI

https://hrcak.srce.hr/319611

Publication date:

22.7.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 0 *