Skip to the main content

Original scientific paper

Stanje odgojnih vrednota u osnovnoj školi prema percepciji roditelja

Karolina Doutlik ; Elementary School „Ivan Benković“, Dugo Selo
Josip Janković ; NGO Stroke
Tanja Maltar Okun ; Elementary Schools OŠ Sveti Petar Orehovec and Sidonije Rubido Erdödy


Full text: croatian pdf 171 Kb

page 101-121

downloads: 0

cite


Abstract

Odgoj je proces usvajanja vrijednosti, moralnih normi i ponašanja za što je uvjet poticajno okruženje pojedinca i naraštaja. Samim tim obitelj je prvi, a u početku razvoja djece i jedini čimbenik moralnog odgoja te unutar nje započinje i događa se formiranje osobe i u moralnom smislu. Značaj obitelji je u tome što osoba u njoj dolazi do prvih vrijednosnih spoznaja, stječe prva uvjerenja, setove moralnog ponašanja, ali i uspostavlja čvrsti temelj osobnosti. Kako bi moralno oblikovanje bilo uspješno u samome početku formiranja pojedinca, potrebno je da unutar obitelji vlada ugodno, toplo ozračje, skladan i harmoničan obiteljski život, međusobna ljubav i poštivanje, te osjećaj sigurnosti.
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati roditelje (N = 128) učenika osnovnih škola Republike Hrvatske odnosno Zagrebačke, Koprivničko-križevačke županije te Grada Zagreba koji je njihov stav o vlastitim kompetencijama za odgoj djeteta, provodi li se kvalitetno odgoj za vrijednosti u hrvatskim školama, koje su najvažnije vrijednosti kojima bi trebalo obogatiti učenike u školama, te smatraju li da njihova djeca trebaju više učiti o odgojnim vrijednostima u školi.
Većina roditelja smatra da su vremenski bili pripremljeni za svoju roditeljsku ulogu te su prilično zadovoljni načinom na koji odgajaju djecu. Većina ih smatra kako se odgoj za vrijednosti u hrvatskim školama prilično kvalitetno provodi a velika većina misli da u školi djeca trebaju više učiti o odgojnim vrijednostima.

Keywords

moralni odgoj, općeljudske vrijednosti, osnovna škola, roditelji

Hrčak ID:

319802

URI

https://hrcak.srce.hr/319802

Publication date:

29.12.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 0 *