Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.54478/ers.33.46.5

Kreativni pristupi kineziterapeuta u praktičnom radu s djecom s teškoćama u razvoju

Lorena Draženović orcid id orcid.org/0009-0002-7470-4951 ; Centar za motorički razvoj Možeš ti to, Zagreb, Hrvatska


Full text: croatian pdf 525 Kb

page 42-50

downloads: 36

cite


Abstract

Kreativnost možemo promatrati na dva načina: kao zamisao, odnosno sposobnost kineziterapeuta da stvori nešto novo ili kao postignuće, odnosno ostvarenost tih zamisli. U radu s djecom s teškoćama u razvoju, kreativnost kineziterapeuta ključna je za postizanje maksimalnih rezultata kao i za ostvarivanje željenih ciljeva. Igre i poligoni moraju biti zanimljivi i zabavni kako bismo djecu potaknuli na suradnju i aktivnost. Tijekom igre kineziterapeuti imaju priliku opservirati sve što djeca znaju, sve što mogu i sve što ih veseli. Na temelju tih opservacija potrebno je prilagoditi aktivnosti trenutnim mogućnostima djece, te im na taj način omogućiti da pokažu svoj maksimum. Također, kroz igru i kreativne zabavne zadatke, djeca usvajaju znanja i vještine te razvijaju motoričke sposobnosti, socijalnu interakciju kao i sposobnosti samoregulacije te usvajaju važnost praćenja uputa i čekanja na red. Igra, kao i kreativnost u stvaranju primjerenih sadržaja za djecu s teškoćama u razvoju ima veliki terapijski učinak te igra ključnu ulogu u rehabilitacijskom procesu. Kako bismo dobili maksimum od svakog djeteta te samim time ostvarili postavljene terapijske ciljeve, programi moraju biti ne samo kreativni nego i maksimalno prilagođeni potrebama i mogućnostima svakog djeteta. Sposobnost kineziterapeuta da se prilagodi svakom djetetu pokazuje određenu dozu kreativnosti te podiže kineziterapijski rad na jednu sasvim novu razinu.

Keywords

kreativnost; igra; djeca s teškoćama u razvoju; razvoj djece; motorički razvoj; socijalni razvoj; kognitivni razvoj

Hrčak ID:

321449

URI

https://hrcak.srce.hr/321449

Publication date:

4.11.2024.

Visits: 119 *