Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.31299/hrri.60.2.8

Primjena mindfulnessa u području edukacijske rehabilitacije

Renata Martinec ; University of Zagreb, Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, Borongajska 83f, Zagreb, Croatia, *
Dora Domić ; Centre for upbringing and education “Ivan Štark”, Drinska 12B, Osijek, Croatia
Damir Miholić ; University of Zagreb, Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, Borongajska 83f, Zagreb, Croatia

* Corresponding author.


Full text: croatian pdf 517 Kb

page 171-203

downloads: 0

cite

Full text: english pdf 517 Kb

page 171-203

downloads: 0

cite


Abstract

Mindfulness (usredotočena svjesnost) se odnosi na proces usmjeravanja pažnje, odnosno svjesnost o onome što se događa u našem umu, tijelu i vanjskoj okolini u sadašnjem trenutku, sa stavom prihvaćanja, neprosuđivanja, prijateljstva i otvorenosti. Različita istraživanja iz područja medicine, psihologije, neuroznanosti i drugih srodnih disciplina ukazuju na to da provođenje mindfulness programa i tehnika može imati brojne dobrobiti kod različite populacije
korisnika u području poticanja psihofizičke homeostaze, emocionalne samoregulacije i uspješnijih socijalnih odnosa. Na temelju ovih spoznaja definiran je cilj ovoga rada koji se odnosio na pregled i analizu rezultata dosadašnjih istraživanja u svrhu razmatranja načina i učinkovitosti primjene mindfulnessa u području edukacijske rehabilitacije, u sljedećim skupinama korisnika: 1) djeca s teškoćama u razvoju / osobe s invaliditetom, 2) roditelji, 3) stručnjaci uključeni u edukacijsko-rehabilitacijski proces. Rezultati recentnih istraživanja, obuhvaćenih pregledom literature u ovom radu, upućuju na pozitivne utjecaje mindfulnessa, na
tjelesne, psihoemocionalne i socijalne dimenzije temeljene na promjenama u neurološkom i endokrinološkome statusu te aktivnostima autonomnog živčanog sustava. Promjene se također očituju u doživljaju sebe, kvaliteti međuljudskih odnosa, razini percipiranog stresa te usvojenim tehnikama i strategijama suočavanja s nepovoljnim životnim situacijama. Također, uočena je potreba provođenja daljnjih znanstvenih i primijenjenih istraživanja koja bi doprinijela brojnijoj i
učinkovitijoj primjeni mindfulnessa u području edukacijske rehabilitacije.

Keywords

edukacija; rehabilitacija; mindfulness; učinkovitost

Hrčak ID:

323977

URI

https://hrcak.srce.hr/323977

Publication date:

19.12.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 0 *