Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.32004/k.57.3-4.2

UPORABA I RAZUMIJEVANJE PODRAVSKE KAJKAVŠTINE U SVAKODNEVNOM GOVORU I PISANJU UČENIKA U OSNOVNOŠKOLSKOJ DOBI

Danijela Sunara-Jozek orcid id orcid.org/0000-0002-2954-3047 ; Osnovna škola prof. Franje Viktora Šignjara, Virje, Hrvatska
Katarina Franjo orcid id orcid.org/0000-0002-5703-053X ; Osnovna škola prof. Vikktora Šignjara, Virje, Hrvatska


Full text: english pdf 503 Kb

page 66-66

downloads: 20

cite


Abstract

Rad je prikaz tijeka i rezultata projekta Uporaba i razumijevanje podravske kajkavštine u svakodnevnom govoru i pisanju učenika u osnovnoškolskoj dobi koji su, slijedeći ishode i ciljeve naznačene u Kurikulumu nastavnog predmeta Hrvatski jezik za osnovne škole i gimnazije (2019), osmislile i provele učiteljice Hrvatskoga jezika Katarina Franjo i Danijela Sunara-Jozek. Cilj projekta, koji je uključio učenike šest podravskih škola: OŠ prof. Franje Viktora Šignjara Virje, OŠ Đurđevac, OŠ Ferdinandovac, OŠ „Prof. Blaž Mađer“ iz Novigrada Podravskog, OŠ Koprivnički Bregi i OŠ Koprivnički Ivanec, bio je istražiti razumijevanje i uporabu podravske kajkavštine učenika viših razreda osnovne škole u Koprivničko-križevačkoj županiji.
Projekt je trajao tijekom šk. god. 2021./2022. te 2022./2023., a odvijao se u tri etape: 1. prepoznavanje značenja kajkavskih riječi / preoblikovanje kajkavskih riječi u hrvatske standardne riječi, 2. prepoznavanje značenja kajkavskih rečenica / preoblikovanje kajkavskih rečenica u rečenice na hrvatskom standardnom jeziku i 3. samostalno pisanje teksta na kajkavskom narječju. Primijećeno je da su učenici odustajali kako su zadatci postajali složeniji.

Keywords

hrvatski standardni jezik; kajkavsko narječje, mjesni govori; osnovnoškolsko obrazovanje

Hrčak ID:

324830

URI

https://hrcak.srce.hr/324830

Publication date:

29.11.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 60 *