Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/https://doi.org/10.46672/aet.10.2.7

EKONOMSKI UTJECAJ TRANSFORMACIJSKOG VODSTVA U DINAMIČNIM TRŽIŠNIM UVJETIMA

Meri Đula Ercegović ; Veleučilište Aspira


Full text: croatian pdf 416 Kb

page 283-299

downloads: 0

cite

Full text: english pdf 416 Kb

page 283-299

downloads: 0

cite


Abstract

Stručni rad nastao je u okviru matičnog veleučilišta kako bi se praktično pomoglo studentima, uglavnom osnivačima malih tvrtki u Hrvatskoj, u osvještavanju važnosti načina upravljanja, odnosno povezanosti načina upravljanja s rezultatima tvrtki. U suvremenom društvu, koje je obilježeno političkim prevratima, ekonomskim krizama i brzim promjenama, za uspjeh tvrtki ključno je vodstvo. Promjene na tržištu, poput globalizacije i tehnološkog napretka, zahtijevaju prilagodbu organizacije i promjenu stilova vođenja. Tradicionalni stilovi rukovođenja, usmjereni na hijerarhiju i ciljeve, postaju nedovoljni. Transformacijsko vodstvo, koje za razliku od njih naglašava karizmu, viziju i inspiraciju, pokazuje se učinkovitijim. Bassova teorija transformacijskog vodstva naglašava razliku između transakcijskog i transformacijskog vodstva. Transakcijsko vodstvo temelji se na razmjeni i zadovoljavanju osobnih interesa, dok transformacijski vođe nadahnjuju sljedbenike kroz motivaciju i zajedničke ciljeve. Transformacijski vođe podižu svijest o važnim ishodima, potiču dugoročne ciljeve i razvijaju potrebe zaposlenika. U ovom stručnom radu pregledano je ukupno više od 80 znanstvenih radova, knjiga i stručnih
časopisa da bi se prikupile informacije relevantne za temu istraživanja. U konačnu analizu uključeno je 30-ak znanstvenih radova i stručnih časopisa koji su najbolje odgovarali kriterijima uključivanja, u smislu da su pri istraživanju koristili MLQ upitnike transformacijskog vodstva.
Rezultati istraživanja potvrđuju da transformacijsko vodstvo ima pozitivan utjecaj na organizacijski uspjeh, motivaciju, inovativnost i zadovoljstvo zaposlenika. Teorija transformacijskog vodstva primjenjuje se u različitim organizacijama i kulturama, s osobitim naglaskom na jačanje osobnog identiteta, kreativnosti i prilagodljivosti zaposlenika. Unatoč dokazima, postoje kritike teorije, uključujući upitnu faktorsku strukturu i prevelik naglasak na pojedinačne interakcije umjesto na skupne procese.

Keywords

transformacijsko vodstvo, tržišne promjene, radna učinkovitost, male tvrtke, sljedbenici

Hrčak ID:

324879

URI

https://hrcak.srce.hr/324879

Publication date:

23.12.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 0 *