Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.32728/mo.19.1.2024.01

Istraživanje koje povezuje teoriju i praksu: kolaborativno akcijsko istraživanje u poučavanju geometrije

Branka Antunović orcid id orcid.org/0000-0001-9024-2086 ; Juraj Dobrila University of Pula, Faculty of Educational Sciences


Full text: english pdf 549 Kb

page 5-30

downloads: 199

cite


Abstract

Ova studija istražuje potencijal modela kolaborativnog akcijskog istraživanja (CAR) za premošćivanje jaza između istraživanja i prakse u obrazovanju geometrije. Korištenjem programa Razvoj geometrijskog razmišljanja (DGT), CAR je omogućio suradnički proces između učitelja i istraživača kroz iterativne cikluse planiranja, djelovanja, promatranja i refleksije. Istraživanje, provedeno s 88 učenika sedmih razreda i četiri učitelja matematike u Hrvatskoj, imalo je za cilj unaprijediti geometrijsko razmišljanje učenika i njihove vještine rješavanja problema. Model CAR-a preoblikovao je teorijske uvide u praktične strategije poučavanja, što je rezultiralo značajnim poboljšanjima u ishodima učenja učenika i stavovima učitelja. Učitelji su postali refleksivni praktičari, prilagođavajući metode kako bi učinkovito odgovorili na potrebe učenika. Ovi nalazi potvrđuju vrijednost CAR-a kao okvira za profesionalni razvoj, implementaciju rezultata istraživanja te instruktivne inovacije u matematičkom obrazovanju.

Keywords

akcijsko istraživanje; suradnja; geometrijsko obrazovanje; geometrijsko mišljenje; stavovi nastavnika

Hrčak ID:

332413

URI

https://hrcak.srce.hr/332413

Publication date:

20.6.2025.

Article data in other languages: english

Visits: 395 *