Skip to the main content

Review article

Umjetna inteligencija, igrifikacija i održivi razvoj: uloga školskih knjižničara u novom obrazovnom okruženju

Tanja Kolar Janković orcid id orcid.org/0009-0007-4620-4219 ; Tehnička škola Virovitica
Josip Strija orcid id orcid.org/0000-0002-4230-1130 ; Gimnazija Petra Preradovića Virovitica


Full text: croatian pdf 448 Kb

page 11-16

downloads: 67

cite


Abstract

Rad istražuje mogućnosti integracije umjetne inteligencije (UI) i igrifi kacije u obrazovanju, s naglaskom na njihov doprinos održivom razvoju i ulogu školskih knjižničara u novoj obrazovnoj paradigmi. Analizira se kako UI alati mogu personalizirati učenje, pratiti obrazovni napredak i doprinijeti stvaranju pravednog i uključivog obrazovnog okruženja. Igrifikacija se razmatra kao strategija za povećanje motivacije i angažmana učenika, osobito u kontekstu poučavanja o ciljevima održivog razvoja. U središtu rada je uloga školskih knjižničara koji, osim što upravljaju
informacijskim resursima, sudjeluju u razvoju digitalne i podatkovne pismenosti te promiču etičku i odgovornu upotrebu tehnologije. Primjerima dobre prakse i relevantnim izvorima, pojašnjavaju se ključni koncepti povezani s etikom UI sustava, poput algoritamske pristranosti, digitalne pravednosti i personalizacije obrazovanja. Zaključno, ističe se kako sinergija umjetne inteligencije, igrifi kacije i stručne podrške školskih knjižničara može doprinijeti razvoju inovativnog, održivog i učeniku usmjerenog obrazovnog sustava.

Keywords

digitalna pismenost, igrifikacija, umjetna inteligencija, etička upotreba tehnologije, školski knjižničari

Hrčak ID:

335114

URI

https://hrcak.srce.hr/335114

Publication date:

23.5.2025.

Visits: 148 *