Skip to the main content

Original scientific paper

Studenti i demokratski procesi na sveučilištu. Poznavanje sastava i djelovanja Studentskog zbora kao predstavničkog tijela studenata Učiteljskog fakulteta u Zagrebu

Damir Velički ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, Zagreb, Croatia *
Tomislav Krznar ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Marko Gregurić ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, Zagreb, Croatia

* Corresponding author.


Full text: croatian pdf 968 Kb

page 69-91

downloads: 61

cite


Abstract

O studentima se često govori kao o potencijalnoj političkoj eliti, mladim ljudima koji dobro poznaju svoja prava i demokratske procese. Upravo visokoškolski segment pruža povoljne preduvjete da se preuzme politička odgovornost i da se pounutrašnje demokratski procesi. Visokoobrazovani ljudi, bivši studenti, češće dolaze na visoke političke položaje, a njihove političke kompetencije stečene na fakultetu mogu se i moraju nadograditi i razvijati. Iz tog je razloga važno vidjeti u kojoj mjeri studenti doista poznaju procese odlučivanja na njihovim fakultetima, odnosno na Sveučilištu. Stoga je među studentima Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu provedeno istraživanje, a cilj istraživanja bio je analizirati i utvrditi koliko studenti poznaju sastav i djelovanje Studentskog zbora kao predstavničkog tijela studenata Učiteljskog fakulteta u Zagrebu te temeljnu političku pismenost o funkcioniranju demokratske države. Rezultati su pokazali da studenti Učiteljskog fakulteta nisu dovoljno pripremljeni za optimalno sudjelovanje u demokratskim procesima na fakultetu.

Keywords

demokratski procesi; politička pismenost; studentski zbor; Učiteljski fakultet

Hrčak ID:

335176

URI

https://hrcak.srce.hr/335176

Publication date:

30.7.2025.

Article data in other languages: english

Visits: 251 *