Review article
Promicanje mentalnog zdravlja djece i mladih u odgojno-obrazovnom okruženju
Lucija Tomac Cvitković
orcid.org/0000-0002-2329-7068
; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka, Rijeka, Croatia
*
* Corresponding author.
Abstract
Važnost proučavanja mentalnog zdravlja i organizacije aktivnosti za njegovo promicanje prisutni su u nacionalnoj i međunarodnoj literaturi, iz različitih perspektiva. Pregledana je znanstvena literatura od 2017. do 2024. godine, koristeći bazu Google Scholar te smjernice relevantnih organizacija poput WHO-a i UNICEF-a. Inicijalna pretraga rezultirala je s tri rada na hrvatskom jeziku i 212 radova na engleskom jeziku. U konačnu analizu uključeno je 20 radova na engleskom jeziku, dok nijedan rad na hrvatskom jeziku nije zadovoljio kriterije, zbog čega su za kontekst Republike Hrvatske korišteni Strateški okvir razvoja mentalnog zdravlja do 2023. i Kurikulum međupredmetne teme Zdravlje za osnovne i srednje škole. Naglasak je u analizi stavljen na suradnju obrazovnih i zdravstvenih institucija, razvoj preventivnih programa i intervencija te pružanje usluga mentalnog zdravlja unutar odgojno-obrazovnog okruženja, uz istodobnu pojavu aktivnosti u digitalnom okruženju. U Republici Hrvatskoj primjenjuje se univerzalni kurikularni pristup, poput međupredmetne teme Zdravlje. Njime se propisuju ishodi učenja i teme, ali se ne nude jasne smjernice o ulozi pojedinih dionika u njegovoj provedbi.
Keywords
mentalno zdravlje; promicanje mentalnog zdravlja; pedagoški aspekti promicanja mentalnog zdravlja; prevencija; odgojno-obrazovni kontekst
Hrčak ID:
335180
URI
Publication date:
30.7.2025.
Visits: 312 *