Original scientific paper
Stavovi prema integraciji gluhe djece, znakovnom jeziku i uključivanju tumača za znakovni jezik u redovne vrtiće i škole
Branka Bosnar
; Djecji vrtic “Mali princ“, Zagreb
Sandra Bradarić-Jončić
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveucilišta u Zagrebu
Abstract
U clanku su prikazani rezultati ispitivanja stavova odgajatelja, ucitelja, nastavnika viših razreda osnovne škole i srednjoškolskih nastavnika prema ukljucivanju gluhe djece u redovne škole i vrtice, prema znakovnom jeziku i ukljucivanju tumaca za znakovni jezik u redovne ustanove. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 449 prosvjetnih djelatnika redovnih odgojno obrazovnih ustanova na podrucju grada Zagreba. U prostoru od 49 manifestnih varijabli,
faktorskom analizom ekstrahirano je 6 faktora. Istraživanje je pokazalo da su stavovi na 5 faktora - faktoru stavova prema gluhima, prema socijalizacijskim,obrazovnim i emocionalnim efektima integracije, kao i prema dodatnoj edukaciji i znakovnom jeziku pretežno povoljni, dok su na 1 faktoru - faktoru stavova prema ukljucivanju tumaca za znakovni jezik neodređeni.
Keywords
odgojno-obrazovna integracija; gluhi, djeca oštecena sluha; znakovni jezik; tumaci za znakovni jezik
Hrčak ID:
30716
URI
Publication date:
30.12.2008.
Visits: 7.619 *