Skip to the main content

Original scientific paper

USMENA KNJIŽEVNOST U HRVATSKIM OSNOVNOŠKOLSKIM ČITANKAMA ZA VIŠE RAZREDE

Andrijana Kos-Lajtman ; Faculty of Teacher Education, Zagreb Branch – Čakovec


Full text: croatian pdf 758 Kb

page 296-309

downloads: 7.383

cite

Full text: english pdf 832 Kb

page 394-409

downloads: 1.002

cite


Abstract

U radu se istražuje status usmene hrvatske književnosti u našim osnovnoškolskim čitankama za više razreda na dvije razine – na razini «čistih» narodnih tekstova te na razini tekstova pisane književnosti koji uspostavljaju specifi čne interferencijske procese s usmenom književnošću. Kod tekstova narodne književnosti utvrđivali smo brojnost te kakva im je žanrovska i dijalektalna pripadnost. Kod tekstova pisane književnosti s evidentnim procesima interferencije, osim brojnosti, nastojali smo utvrditi u čemu se sastoje dodiri te, osobito, koja ime je funkcija. Pri tome smo se rukovodili okvirnom raspodjelom koja razlikuje šest najčešćih funkcija interferencije. Među zaključcima do kojih je istraživanje dovelo ističe se uvid u nedovoljnu disperzivnost spomenutih funkcija u našim čitankama, osobito što se tiče relativno slabe zastupljenosti one vrste tekstova koji, zahvaljujući interferiranju usmenih i pisanih poetičkih modela, postižu ludizam te tzv. novu bajkovitost, dvije recepcijski najatraktivnije funkcije.

Keywords

usmena i pisana književnost; procesi interferencije; čitanke; funkcije interferencije

Hrčak ID:

34796

URI

https://hrcak.srce.hr/34796

Publication date:

29.12.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 9.811 *