Izvorni znanstveni članak
USMENA KNJIŽEVNOST U HRVATSKIM OSNOVNOŠKOLSKIM ČITANKAMA ZA VIŠE RAZREDE
Andrijana Kos-Lajtman
; Učiteljski fakultet u Zagrebu - Podružnica u Čakovcu, Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
U radu se istražuje status usmene hrvatske književnosti u našim osnovnoškolskim čitankama za više razreda na dvije razine – na razini «čistih» narodnih tekstova te na razini tekstova pisane književnosti koji uspostavljaju specifi čne interferencijske procese s usmenom književnošću. Kod tekstova narodne književnosti utvrđivali smo brojnost te kakva im je žanrovska i dijalektalna pripadnost. Kod tekstova pisane književnosti s evidentnim procesima interferencije, osim brojnosti, nastojali smo utvrditi u čemu se sastoje dodiri te, osobito, koja ime je funkcija. Pri tome smo se rukovodili okvirnom raspodjelom koja razlikuje šest najčešćih funkcija interferencije. Među zaključcima do kojih je istraživanje dovelo ističe se uvid u nedovoljnu disperzivnost spomenutih funkcija u našim čitankama, osobito što se tiče relativno slabe zastupljenosti one vrste tekstova koji, zahvaljujući interferiranju usmenih i pisanih poetičkih modela, postižu ludizam te tzv. novu bajkovitost, dvije recepcijski najatraktivnije funkcije.
Ključne riječi
usmena i pisana književnost; procesi interferencije; čitanke; funkcije interferencije
Hrčak ID:
34796
URI
Datum izdavanja:
29.12.2008.
Posjeta: 9.811 *