Skip to the main content

Review article

Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju: Drugi kao polazište

Marino Ninčević


Full text: croatian pdf 214 Kb

page 59-83

downloads: 8.032

cite


Abstract

Autor promišlja današnje zajedničke odrednice u znanosti o odgoju koje proizlaze iz nove pedagoške paradigme: drugi ljudi kao polazište, a najznačajnije su: nova filozofija obrazovanja i interkulturalni odgoj i obrazovanje u multikulturalnom i pluralnom društvu u novom europskom kontekstu u kojemu se nalazi i Hrvatska.
Većina ljudi drugi su ljudi. Samo osoba koja ima izgrađen vlastiti stav i identitet može razumjeti drugoga i različitoga i utirati put istinskoj toleranciji i suživotu. Škola je pozvana pružiti odgoj koji pomaže odrastanju i življenju u različitostima koje, ispravno shvaćene, ne dijele nego obogaćuju i povezuju ljude. Škola ne može zanijekati kršćanske korijene europske kulturne baštine koja ostvaruje svoje plodove na duhovnom, etičkom, kulturnom, umjetničkom, filozofskom, znanstvenom, pravnom i političkom području.
Interkulturalnost je proces, akcija koja se ostvaruje u trajnoj dijalektici između jedinstva i različitosti, institucije i intuicije, općenitosti i posebnosti, sjećanja i budućnosti, vjerovanja i svjedočenja, odgovora smisla i svakodnevnih zahtjeva, otvaranja i zatvaranja. Jedino ozbiljni proces interkulturalizma, koji vodi računa o svim sastavnicama puta što ga treba prijeći, nadvladava zatvaranja i otvara za traženje onoga jedinstva koje ne umrtvljuje različitost. Površni pristup interkulturalizmu u opasnosti je da promiče gubitak identiteta, ili apsolutizaciju posebnoga.

Keywords

interkulturalizam; odgoj; obrazovanje; kultura; Europa; identitet

Hrčak ID:

38800

URI

https://hrcak.srce.hr/38800

Publication date:

30.4.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 12.912 *