Skip to the main content

Review article

DRŽAVLJANSKI ODGOJ U EUROPSKIM ZEMLJAMA

Vjeran Katunarić ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb


Full text: croatian pdf 478 Kb

page 39-50

downloads: 893

cite

Full text: english pdf 687 Kb

page 188-202

downloads: 2.219

cite


Abstract

U mnogim razvijenim demokratskim zemljama obnavlja se interes za državljanski odgoj (DO). U tom pogledu, škola, a posebno DO, smatra se ključnim elementom u procesu političke socijalizacije demokratskog građanina/građanke. U prvom dijelu ovog priloga dan je pregled tekuće politike i stanja DO u zemljama EU. U drugom dijelu riječ je o rezultatima istraživačkog projekta u Hrvatskoj, koji je usredotočen na komparativnu analizu nacionalnih kurikula u jedanaest europskih zemalja. Nadalje, raspravlja se o upitnom utjecaju DO na učenike. U trećem i zaključnom dijelu priloga, pored sažimanja prethodno utvrđenih činjenica o politici i kurikularnim aspektima DO, iznose se razmišljanja o važnosti izvakurikularnih aspekata DO, i isto tako odnosima između DO i nastave povijesti s obzirom na pojavljivanje suvremene multikulturne Europe.

Keywords

državljanski odgoj; Europa; kurikul; povezanost s nastavom povijesti; utjecaj državljanskog odgoja

Hrčak ID:

40815

URI

https://hrcak.srce.hr/40815

Publication date:

23.6.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 4.671 *