Skip to the main content

Original scientific paper

Vizualna/likovna (ne)pismenost političkih stranaka u Hrvatskoj

Vera Turković ; Academy of Fine Arts, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 154 Kb

page 114-134

downloads: 1.174

cite


Abstract

Autorica u ovom radu procjenjuje razinu likovne/vizualne pismenosti hrvatskih političara na temelju analize vizualne građe kojom su se služile političke stranke u predizbornoj kampanji krajem 2007. Uz pomoć studenata Akademije likovnih umjetnosti kao politički neovisnih likovnih eksperata/evaluatora istražuje likovnu kvalitetu političke poruke, njezinu simboličku i komunikacijsku vrijednost, te estetsku i etičku vrijednost na primjerima plakata, oglasa, reklamnih spotova i drugih proizvoda. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak da naša politička javnost uglavnom prepoznaje moć slike u kontekstu današnjeg vizualno orijentiranog društva i da pokušava upotrijebiti likovne/vizualne efekte u komunikaciji s potencijalnim biračima kako bi utjecala na njihove stavove. Nažalost, razina te komunikacije vrlo je niska i svodi se pretežno na negativno komparativno oglašavanje, što se u svijetu pokazalo kontraproduktivnim jer vodi stvaranju nepovjerenja i sumnje javnosti u mogućnosti i sposobnosti političara za rješavanje društvenih problema. Vizualna retorika u politici zahtijeva umijeće diskursa koje će proizvesti neki specifičan učinak na ciljnu skupinu, a to dalje podrazumijeva visoku razinu likovne/vizualne pismenosti kako političara samih tako i profesionalaca na koje se oslanjaju.

Keywords

vizualna pismenost; likovna pismenost; političko oglašavanje; politička kampanja; političko nagovaranje; negativno komparativno oglašavanje; politički plakat

Hrčak ID:

41519

URI

https://hrcak.srce.hr/41519

Publication date:

9.10.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 2.917 *