Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Vizualna/likovna (ne)pismenost političkih stranaka u Hrvatskoj

Vera Turković ; Akademija likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 154 Kb

str. 114-134

preuzimanja: 1.174

citiraj


Sažetak

Autorica u ovom radu procjenjuje razinu likovne/vizualne pismenosti hrvatskih političara na temelju analize vizualne građe kojom su se služile političke stranke u predizbornoj kampanji krajem 2007. Uz pomoć studenata Akademije likovnih umjetnosti kao politički neovisnih likovnih eksperata/evaluatora istražuje likovnu kvalitetu političke poruke, njezinu simboličku i komunikacijsku vrijednost, te estetsku i etičku vrijednost na primjerima plakata, oglasa, reklamnih spotova i drugih proizvoda. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak da naša politička javnost uglavnom prepoznaje moć slike u kontekstu današnjeg vizualno orijentiranog društva i da pokušava upotrijebiti likovne/vizualne efekte u komunikaciji s potencijalnim biračima kako bi utjecala na njihove stavove. Nažalost, razina te komunikacije vrlo je niska i svodi se pretežno na negativno komparativno oglašavanje, što se u svijetu pokazalo kontraproduktivnim jer vodi stvaranju nepovjerenja i sumnje javnosti u mogućnosti i sposobnosti političara za rješavanje društvenih problema. Vizualna retorika u politici zahtijeva umijeće diskursa koje će proizvesti neki specifičan učinak na ciljnu skupinu, a to dalje podrazumijeva visoku razinu likovne/vizualne pismenosti kako političara samih tako i profesionalaca na koje se oslanjaju.

Ključne riječi

vizualna pismenost; likovna pismenost; političko oglašavanje; politička kampanja; političko nagovaranje; negativno komparativno oglašavanje; politički plakat

Hrčak ID:

41519

URI

https://hrcak.srce.hr/41519

Datum izdavanja:

9.10.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.917 *