Acta turistica nova, Vol. 2 No. 2, 2008.
Original scientific paper
Kulturna baština u funkciji turizma
Tatjana Gredičak
Abstract
SAŽETAK
Ako marketing shvatimo kao tržišnu orijentaciju, usmjerenu potrebama potrošača, a turizam uvažimo kao sociološku kategoriju, čija promjenjivost kretanja postaje podlogom istraživanja, kako bi se spomenute potrebe potrošača, uz pomoć primjene društvene koncepcije marketinga, zadovoljile, okrećemo se onom segmentu sve prisutnijih posjetitelja koji od putovanja i boravka u izvandomicilnom okruženju, ne očekuju samo puki odmor, već i ispunjenje stvaralačke i kulturne znatiželje. Takvo ispunjenje možemo postići odgovarajućom marketinškom strategijom turističke valorizacije spomenika kulturne baštine u okviru ukupne turističke ponude, čime se uključujemo u nove tokove u turizmu – ostvarivanje humanističkog sadržaja turizma. Proces razvijanja i oblikovanja strategije marketinga, prolazi kroz nekoliko faza. U prvoj fazi analiziraju se vanjski činitelji, što uključuje: analizu okružja, konkurencije, tržišta i potrošača. U slijedećoj fazi, SWOT analizom prikazuju se: snage, slabosti, povoljne prilike i prijetnje na tržištu, u cilju premošćivanja strateškog raskoraka između trenutačne i željene tržišne pozicije. Nakon toga definira se misija, postavljaju ciljevi i u skladu s njima adekvatne strategije. U ovom slučaju posebna pažnja posvećena je upravo marketing strategiji turističke valorizacije spomenika kulturne baštine, koja je prikazana kroz elemente marketinškog spleta: tržišno pozicioniranje cjelokupne destinacije, turistički proizvod, u ovom slučaju kulturna dobra, ciljna turistička tržišta i promociju. Pri tome, zaštita i unapređenje kulturno – povijesnih, prije svega graditeljskih vrijednosti u uvjetima tržišne demokracije, nameće se kao jedan od primarnih zadataka, na kojem bi Hrvatska trebala graditi svoj identitet.
Keywords
marketing; kultura; turizam; strategija
Hrčak ID:
43437
URI
Publication date:
16.11.2008.
Visits: 24.828 *