Review article
Vjeronauk ususret državnoj maturi
Ana Thea Filipović
orcid.org/0000-0002-0119-1940
Abstract
Državna matura, koja se prvi puta polaže školske godine 2009./2010., novost je u odgojno-obrazovnom sustavu Republike Hrvatske. Kao oblikom vanjskog vrednovanja ishoda srednjeg obrazovanja njome se želi: promicati standardiziranje obrazovnih ishoda i mjernih instrumenata, zatim na temelju mjerljivih rezultata učenja ukazati na neke jake i slabe strane našeg odgojno-obrazovnog sustava, potaknuti nove, učinkovitije oblike školskog poučavanja i učenja, pridonijeti izgradnji kvalitetnog sustava praćenja i – unutarnjeg i vanjskog – vrednovanja ostvarenosti ciljeva obrazovanja u našim školama te inicirati bolje povezivanje osnovnog, srednjeg i visokog obrazovanja. (Katolički) vjeronauk jedan je od predmeta koji ulaze u izborni dio državne mature, a koji se, uz obvezni dio, uglavnom traži kao uvjet za upis na pojedine studijske programe. U članku se iz prve ruke donose do sada manje poznate pojedinosti o radu Stručne radne skupine za vjeronauk na državnoj maturi, o kojima se, zbog naravi posla i tajnosti podataka do sada nije pisalo te se ističu pozitivni poticaji, kao i moguća ograničenja za vjeronauk kao nastavni predmet u javnoj školi radi njegova pedagoški korektnog, ravnopravnog sudjelovanja na državnoj maturi. Daje se i prvi osvrt na rezultate probnih ispitivanja iz vjeronauka.
Keywords
vjeronauk; državna matura; vanjsko vrednovanje obrazovanja; stručna radna skupina; kvaliteta vjeronauka
Hrčak ID:
53638
URI
Publication date:
30.4.2010.
Visits: 3.355 *