Skip to the main content

Review article

O pravima na sportski imidž

Justyna Balcarczyk


Full text: english pdf 143 Kb

versions

page 327-334

downloads: 1.226

cite


Abstract

U tekstu se raspravlja o različitim pristupima kojima se služi američko, talijansko i njemačko pravosuđe u slučaju mogućih povreda osobnih karakteristika poznatih lica. Tekst započinje s objašnjavanjem prava na publicitet – doktrine koja je nastala u američkoj jurisprudenciji i koja je utjecala na europske kontinentalne civilno-pravne sustave koji su započeli s priznavanjem ekonomske vrijednosti imidža. Pristup kojeg je usvojila američka doktrina kreće se prema imovinskom pravu, dok se europsko pravo - osim UK prava - zadržava unutar teorije prava na osobnost. Iako je model još uvijek isti budući se njime jednostavno indicira pravo na kontrolu komercijalne eksploatacije osobe, kontinentalna teorija utemeljena na civilnom pravu o nematerijalnim stvarima sve se više susreće s poteškoćama i preprekama u nasljeđivanju i preuzimanju takve osnove. Ipak, po svemu sudeći nalazimo se na najboljem putu promjene pristupa i shvaćanja da se s vremena na vrijeme pravo prilagođava tržištu a ne obrnuto.

Keywords

image; osoba; pravo na privatnost; pravo na publicitet

Hrčak ID:

54303

URI

https://hrcak.srce.hr/54303

Publication date:

23.6.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 3.127 *