Informatologia, Vol. 43 No. 3, 2010.
Professional paper
TEORIJSKO-KONCEPTUALNE DILEME KOD OBRAZOVANJA UČITELJA: IZMEĐU HRVATSKOG I EUROPSKOG KVALIFIKACIJSKOG OKVIRA
Jasna Krstović
; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka, Rijeka, Croatia
Renata Čepić
; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka, Rijeka, Croatia
Abstract
Afirmacijom ideje Europe kao zajedničkog prostora i Europe kao društva znanja, odnosno društva koje uči, potaknuta su pitanja integracijskih procesa u središtu kojih je harmoniziranje hrvatskog visokoškolskog obrazovnog sustava sa sustavima obrazovanja u razvijenim zemljama. Pogled prema Europi važan je okvir u kojem se konceptualiziraju promjene u odgojno-obrazovnom sustavu, pa tako i u podsustavu obrazovanja učitelja u Hrvatskoj.
Osnovna intencija ovoga rada je analiziranje i problematiziranje aktualnih pitanja konceptualizacije Hrvatskog kvalifikacijskog okvira u kontekstu planiranja i razvoja programa.U tom se kontekstu autorice zalažu za prihvaćanje kompetencijskog pristupa temeljenog na ishodima učenja (Outcomes Based Education) i kompetencijama ( The concept of competence / The concept of key competences) kao intrizičnim elementima pedagoškog preokreta, odnosno svojevrsnoj novoj paradigmi na kojoj se mogu utemeljiti procesi planiranja i razvoja suvremenih studijskih programa/kurikuluma za obrazovanje učitelja.
Keywords
ishodi učenja; kvalifikacijski okvir; kurikulum; obrazovanje učitelja
Hrčak ID:
59108
URI
Publication date:
27.9.2010.
Visits: 1.890 *