Skip to the main content

Professional paper

TEORIJSKO-KONCEPTUALNE DILEME KOD OBRAZOVANJA UČITELJA: IZMEĐU HRVATSKOG I EUROPSKOG KVALIFIKACIJSKOG OKVIRA

Jasna Krstović ; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka, Rijeka, Croatia
Renata Čepić ; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka, Rijeka, Croatia


Full text: english pdf 254 Kb

page 240-245

downloads: 676

cite


Abstract

Afirmacijom ideje Europe kao zajedničkog prostora i Europe kao društva znanja, odnosno društva koje uči, potaknuta su pitanja integracijskih procesa u središtu kojih je harmoniziranje hrvatskog visokoškolskog obrazovnog sustava sa sustavima obrazovanja u razvijenim zemljama. Pogled prema Europi važan je okvir u kojem se konceptualiziraju promjene u odgojno-obrazovnom sustavu, pa tako i u podsustavu obrazovanja učitelja u Hrvatskoj.
Osnovna intencija ovoga rada je analiziranje i problematiziranje aktualnih pitanja konceptualizacije Hrvatskog kvalifikacijskog okvira u kontekstu planiranja i razvoja programa.U tom se kontekstu autorice zalažu za prihvaćanje kompetencijskog pristupa temeljenog na ishodima učenja (Outcomes Based Education) i kompetencijama ( The concept of competence / The concept of key competences) kao intrizičnim elementima pedagoškog preokreta, odnosno svojevrsnoj novoj paradigmi na kojoj se mogu utemeljiti procesi planiranja i razvoja suvremenih studijskih programa/kurikuluma za obrazovanje učitelja.

Keywords

ishodi učenja; kvalifikacijski okvir; kurikulum; obrazovanje učitelja

Hrčak ID:

59108

URI

https://hrcak.srce.hr/59108

Publication date:

27.9.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 1.890 *