Skip to the main content

Review article

Primjena stilova i nastavnih strategija u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika

Ana Grgić ; University of Zagreb
Zrinka Kolaković ; "Justus Liebig" University of Giessen


Full text: croatian pdf 204 Kb

versions

page 78-96

downloads: 4.404

cite


Abstract

Učenje u najširemu smislu te riječi, baš kao i učenje drugoga ili stranoga
jezika, iznimno je složen proces. Bez pamćenja nema učenja, a ne smije
se zanemariti ni zaboravljanje koje je nemoguće izbjeći. Ekonomičnost je
iznimno važno načelo pri učenju pa bi trebalo pomoći učenicima da u naj-
kraćem razdoblju najviše nauče. Da bi se to postiglo, nužno je da učitelj
(jezika) prepozna spoznajni stil i stil učenja svojih učenika kako bi u skladu
s tim oblikovao nastavu. U članku se čitatelje upoznaje s pojmom spoznaj-
noga ili kognitivnoga stila i stila učenja. Nakon pregleda literature koja se
bavi tim pojmovima navode se osobitosti svakoga stila kako bi učitelji je-
zika lako mogli prepoznati jesu li njihovi učenici više vizualni, auditivni ili
kinestetički tipovi te jesu li skloniji analizi ili sintezi. Naravno, za razliku
od teorije, u stvarnome se životu rijetko mogu naći čiste kategorije pa uče-
nici često uče spajajući nekoliko stilova, s time da jedan obično prevladava.
Osim teorijskoga dijela u članku će se na konkretnim primjerima pokazati
kojim se nastavim strategijama učitelj jezika može koristiti u procesu uče-
nja hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika. Budući da nastavne grupe
nisu homogene te da u njima učenici isti jezik uče na različite načine, uči-
telj bi trebao raznolikošću zadovoljiti potrebe svakoga učenika te osigurati
da svi, unatoč različitim spoznajnim stilovima i stilovima učenja, usvajaju
jezik ravnopravno.

Keywords

učenje; hrvatski kao ini; kognitivni stil; nastavne aktivnosti

Hrčak ID:

64996

URI

https://hrcak.srce.hr/64996

Publication date:

29.10.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 5.695 *