Suvremena psihologija, Vol. 12 No. 1, 2009.
Izvorni znanstveni članak
Utjecaj suradničkih tehnika učenja na samopoštovanje predavača: postignuća i nedostaci
Sefa Bulut
; Sveučilište Abant Izzet Baysal, Bolu, Turska
Sažetak
Suradničko učenje je tehnika koja je uspješno primjenjivana u osnovnim i srednjim školama, ali je tek nedavno našla svoje mjesto na sveučilišnoj razini. Na fakultetima, sveučilištima i radnim mjestima diljem svijeta prelazi se s pristupa utemeljenog na predavanjima na aktivno, suradničko učenje. U ovom radu istraživane su posljedice tehnika suradničkog učenja na predavače i njihovu primjenu tih tehnika, stav prema njima, samopoštovanje, uspjeh na razini razreda i grupe te prisutnost na nastavi u razredu i grupi. Rezultati suradničkog učenja istraživani su instruktivnim tehnikama. Razredi su podijeljeni na eksperimentalne i kontrolne skupine, koje su poučavane tradicionalnim predavanjima (kontrolna skupina) ili suradničkim tehnikama učenja (eksperimentalna skupina) tijekom 16-tjednog semestra. Varijable dobivene iz pre-test rezultata uspoređene su nezavisnim t-testom, kojim se utvrdila ekvivalentnost skupina u početku istraživanja. Razlike među skupinama provjerene su multivarijatnom analizom varijance na sedam zavisnih varijabli. Iznenađujuće, rezultati su pokazali pozitivan utjecaj suradničkih tehnika učenja na svih sedam zavisnih varijabli. Skupine u kojima se provodilo suradničko učenje te skupine poučavane na tradicionalan način značajno su se razlikovale. Čini se da suradničko učenje ima brojne akademske, društvene i osobne koristi za sudionike.
Ključne riječi
suradničko učenje i samopoštovanje; mjerenje suradničkog učenja; primjena suradničkog učenja; stav prema suradničkom učenju; eksperimentalni dizajn sa suradničkim učenjem
Hrčak ID:
82655
URI
Datum izdavanja:
15.6.2009.
Posjeta: 4.233 *