Informatologia, Vol. 45 No. 3, 2012.
Izvorni znanstveni članak
PROCES OTKRIVANJA ZNANJA ZA IZGRADNJU PROFILA KUPACA
Brano Markić
; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Sažetak
Znanje o ponašanju kupaca i njihovim preferencijama je ključno za personalizaciju proizvoda i usluga. Personalizacija proizvoda i usluga je moguća samo ako imamo dovoljno znanja o tome tko su kupci, koliko su međusobno slični, kako se ponašaju. Otkrivanje znanja je proces transformacije podataka u znanje primjenom odgovarajućih algoritamai softverskih alata. U radu je razvije pristup koji koristi podatke u obliku transakcijeke baze podataka kako bi se izgradio individualni profil. Pravila se ekstarhiraju iz transakcijskih baza podatakai otkrivaju pojedinačno ponašanje kupaca ali i njihovo zajedničko ponašanje unutar nekog klastera. Zato postoje pravila koje otkrivaju pojedinačno ponašanje kupca ali i cijelog tržišta (klastera). Otkrivanje znanja je tako orijentirano učenju. U procesu učenja primjenili smo fnkcije jezika R i taj softverski alat je pokazao zadovaljavajuću aplikacijsku i razvojnu moć.
Ključne riječi
otkrivanje znanja; profil korisnika; pravila asocijacije; R jezik
Hrčak ID:
87367
URI
Datum izdavanja:
22.9.2012.
Posjeta: 2.134 *