Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PROCES OTKRIVANJA ZNANJA ZA IZGRADNJU PROFILA KUPACA

Brano Markić ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: engleski pdf 511 Kb

str. 184-193

preuzimanja: 792

citiraj


Sažetak

Znanje o ponašanju kupaca i njihovim preferencijama je ključno za personalizaciju proizvoda i usluga. Personalizacija proizvoda i usluga je moguća samo ako imamo dovoljno znanja o tome tko su kupci, koliko su međusobno slični, kako se ponašaju. Otkrivanje znanja je proces transformacije podataka u znanje primjenom odgovarajućih algoritamai softverskih alata. U radu je razvije pristup koji koristi podatke u obliku transakcijeke baze podataka kako bi se izgradio individualni profil. Pravila se ekstarhiraju iz transakcijskih baza podatakai otkrivaju pojedinačno ponašanje kupaca ali i njihovo zajedničko ponašanje unutar nekog klastera. Zato postoje pravila koje otkrivaju pojedinačno ponašanje kupca ali i cijelog tržišta (klastera). Otkrivanje znanja je tako orijentirano učenju. U procesu učenja primjenili smo fnkcije jezika R i taj softverski alat je pokazao zadovaljavajuću aplikacijsku i razvojnu moć.

Ključne riječi

otkrivanje znanja; profil korisnika; pravila asocijacije; R jezik

Hrčak ID:

87367

URI

https://hrcak.srce.hr/87367

Datum izdavanja:

22.9.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.134 *