Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

VJERONAUK U ŠKOLI – MJESTO DIJALOGA CRKVE I DRUŠTVA

Ivica Pažin ; Katolički bogoslovni fakultet u Đakovu Sveučilišta u Osjeku, Đakovo, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 300 Kb

str. 189-220

preuzimanja: 1.014

citiraj


Sažetak

Članak promatra vjeronauk u školi kao izvanredno mjesto mogućeg dijaloga Crkve i društva. Vjeronauk u školi, kao tipična res mixta između Crkve i države, po kojoj se očituje s jedne strane odijeljenost odgovornosti za sam predmet, s druge, pak, strane međusobna i uzajamna povezanost unutar odgojno-obrazovnog sustava, konkretno je mjesto susreta s pozitivnim, ali i onim obilježjima dijaloga koji su još uvijek potrebni daljnje kvalitetne prosudbe kako predmeta tako i pojedinačnih uloga navedenih institucija kroz prizmu samoga predmeta. Članak nadalje promišlja o specifičnoj potrebi dijaloga na tri razine: dijalog Crkve i društva na široj, političkoj i crkveno-medijskoj razini, zatim dijalog epistemološke znanosti vjeronauka u školi, odnosno teologije u cijelosti s drugim znanostima te, kao posljednje, dijalog samoga predmeta s drugim predmetima, što je jedno od temeljnih karakteristika suvremenog odgojno-obrazovnog sustava ne samo u Republici Hrvatskoj nego i u Europi. Naravno, s tim povezano, promišlja se o religijskoj pedagogiji i katehetici kao temeljnoj znanstvenoj grani vjeronauka u školi.

Ključne riječi

vjeronauk u školi, dijalog Crkve i društva; dijalog teologije/religijske pedagogije i katehetike s drugim znostima; dijalog vjeronauka kao predmeta s drugim predmetima odgojno-obrazovnog sustava

Hrčak ID:

122249

URI

https://hrcak.srce.hr/122249

Datum izdavanja:

16.8.2010.

Podaci na drugim jezicima: njemački

Posjeta: 2.189 *