Izvorni znanstveni članak
VJERONAUK U ŠKOLI – MJESTO DIJALOGA CRKVE I DRUŠTVA
Ivica Pažin
; Katolički bogoslovni fakultet u Đakovu Sveučilišta u Osjeku, Đakovo, Hrvatska
Sažetak
Članak promatra vjeronauk u školi kao izvanredno mjesto mogućeg dijaloga Crkve i društva. Vjeronauk u školi, kao tipična res mixta između Crkve i države, po kojoj se očituje s jedne strane odijeljenost odgovornosti za sam predmet, s druge, pak, strane međusobna i uzajamna povezanost unutar odgojno-obrazovnog sustava, konkretno je mjesto susreta s pozitivnim, ali i onim obilježjima dijaloga koji su još uvijek potrebni daljnje kvalitetne prosudbe kako predmeta tako i pojedinačnih uloga navedenih institucija kroz prizmu samoga predmeta. Članak nadalje promišlja o specifičnoj potrebi dijaloga na tri razine: dijalog Crkve i društva na široj, političkoj i crkveno-medijskoj razini, zatim dijalog epistemološke znanosti vjeronauka u školi, odnosno teologije u cijelosti s drugim znanostima te, kao posljednje, dijalog samoga predmeta s drugim predmetima, što je jedno od temeljnih karakteristika suvremenog odgojno-obrazovnog sustava ne samo u Republici Hrvatskoj nego i u Europi. Naravno, s tim povezano, promišlja se o religijskoj pedagogiji i katehetici kao temeljnoj znanstvenoj grani vjeronauka u školi.
Ključne riječi
vjeronauk u školi, dijalog Crkve i društva; dijalog teologije/religijske pedagogije i katehetike s drugim znostima; dijalog vjeronauka kao predmeta s drugim predmetima odgojno-obrazovnog sustava
Hrčak ID:
122249
URI
Datum izdavanja:
16.8.2010.
Posjeta: 2.189 *