Psihologijske teme, Vol. 23 No. 3, 2014.
Pregledni rad
Interes, učenje i postignuće
Rosanda Pahljina-Reinić
; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Sažetak
U ovom su radu prikazana teorijska razmatranja i istraživanja interesa kao važne motivacijske varijable u obrazovnom okruženju. Prvi dio rada sadrži prikaz različitih konceptualizacija interesa i njegove uloge u učenju i prikaz načina mjerenja interesa. U drugom su dijelu rada najprije prikazana aktualna shvaćanja dinamike razvoja interesa. Nakon toga prikazani su rezultati istraživanja učinaka interesa na procese i ishode učenja. Postojeća istraživanja odnosa interesa s drugim motivacijskim varijablama kao što su samodjelotvornost, ciljevi postignuća i vrijednost zadatka, razmotrena su u kontekstu uloge interesa u procesima samoregulacije učenja i njihova doprinosa razumijevanju funkcionalnih odnosa između motivacije, učenja i emocija.
Ključne riječi
motivacija; situacijski interes; individualan interes; razvoj interesa; akademsko postignuće
Hrčak ID:
130663
URI
Datum izdavanja:
13.12.2014.
Posjeta: 4.063 *