Tehnički vjesnik, Vol. 23 No. 1, 2016.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.17559/TV-20150202152541
Točnost savijanja čeličnog lima HC260Y u različitim konfiguracijama V-alata
Josip Cumin
; Mechanical Engineering Faculty in Slavonski Brod, Trg I. B. Mazuranic 2, 35000 Slavonski Brod, Croatia
Antun Stoić
; Mechanical Engineering Faculty in Slavonski Brod, Trg I. B. Mazuranic 2, 35000 Slavonski Brod, Croatia
Miroslav Duspara
orcid.org/0000-0003-4249-9279
; Mechanical Engineering Faculty in Slavonski Brod, Trg I. B. Mazuranic 2, 35000 Slavonski Brod, Croatia
Sažetak
Karoserija automobila je izrađena zavarivanjem različitih dijelova koji su prethodno izrađeni tehnologijama oblikovanja lima deformiranjem. Trendovi u automobilskoj industriji pokazuju kako sve vise proizvođača koristi lake, visokočvrste materijale. Glavni razlozi ovom trendu su minimizacija korištenog materijala i bolja ekonomičnost automobila u vidu potrošnje goriva i manje emisije ispušnih plinova. Takvi visokočvrsti materijali imaju, kako naziv govori visoku vlačnu čvrstoću i granicu razvlačenja, što uzrokuje velike iznose elastičnog povrata nakon operacija oblikovanja deformiranjem. Najviše je u proizvodnji raširen postupak savijanja, gdje za visokočvrste materijale veliki elastični povrat može narušiti željeni oblik i preciznost izrađenog proizvoda. U ovom radu je prikazana usporedba između rezultata dobivenih matematičkim modelima, metode konačnih elemenata i rezultata eksperimenata i vidljiv je utjecaj procesnih parametara u postupku savijanja V-alatom na konačni kut savijenog lima od HC260Y čeličnog lima.
Ključne riječi
Hrčak ID:
153176
URI
Datum izdavanja:
19.2.2016.
Posjeta: 2.703 *