Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17559/TV-20150202152541

Točnost savijanja čeličnog lima HC260Y u različitim konfiguracijama V-alata

Josip Cumin ; Mechanical Engineering Faculty in Slavonski Brod, Trg I. B. Mazuranic 2, 35000 Slavonski Brod, Croatia
Antun Stoić ; Mechanical Engineering Faculty in Slavonski Brod, Trg I. B. Mazuranic 2, 35000 Slavonski Brod, Croatia
Miroslav Duspara orcid id orcid.org/0000-0003-4249-9279 ; Mechanical Engineering Faculty in Slavonski Brod, Trg I. B. Mazuranic 2, 35000 Slavonski Brod, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 2.255 Kb

str. 229-236

preuzimanja: 434

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 2.255 Kb

str. 229-236

preuzimanja: 1.028

citiraj


Sažetak

Karoserija automobila je izrađena zavarivanjem različitih dijelova koji su prethodno izrađeni tehnologijama oblikovanja lima deformiranjem. Trendovi u automobilskoj industriji pokazuju kako sve vise proizvođača koristi lake, visokočvrste materijale. Glavni razlozi ovom trendu su minimizacija korištenog materijala i bolja ekonomičnost automobila u vidu potrošnje goriva i manje emisije ispušnih plinova. Takvi visokočvrsti materijali imaju, kako naziv govori visoku vlačnu čvrstoću i granicu razvlačenja, što uzrokuje velike iznose elastičnog povrata nakon operacija oblikovanja deformiranjem. Najviše je u proizvodnji raširen postupak savijanja, gdje za visokočvrste materijale veliki elastični povrat može narušiti željeni oblik i preciznost izrađenog proizvoda. U ovom radu je prikazana usporedba između rezultata dobivenih matematičkim modelima, metode konačnih elemenata i rezultata eksperimenata i vidljiv je utjecaj procesnih parametara u postupku savijanja V-alatom na konačni kut savijenog lima od HC260Y čeličnog lima.

Ključne riječi

MKE; savijanje; V-alat

Hrčak ID:

153176

URI

https://hrcak.srce.hr/153176

Datum izdavanja:

19.2.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.703 *