Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.5
Samopouzadanje budućih nastavnika glede poučavanja učenika oštećena vida u inkluzivnom obrazovnom okruženju
Ingrid Žolgar
; Faculty of Education, University of Ljubljana, Ljubljana, Slovenia
Mojca Lipec Stopar
; Faculty of Education, University of Ljubljana, Ljubljana, Slovenia
Sažetak
Implementacija inkluzivnog obrazovanja za učenike oštećena vida i dalje predstavlja izazov. Rezultati prethodnih istraživanja pokazali su da redovni nastavnici obično imaju pogrešne predodžbe o učenicima oštećena vida i njihovom poučavanju. Slični rezultati mogu se naći i kod budućih nastavnika. Cilj ovog rada bio je ispitati izazove, pitanja i dileme budućih nastavnika glede uključivanja učenika oštećena vida u redovnu osnovnu školu. Ispitivanjem su obuhvaćeni budući nastavnici (N = 152) preddiplomskih (predškolski odgoj, razredna nastava) i diplomskih studijskih programa (razredna nastava, predmetna nastava). U istraživanju je korištena Skala za ocjenjivanje pouzdanja u vlastito znanje i vještine poučavanja učenika oštećena vida u redovnoj osnovnoj školi. U promatranim područjima budući nastavnici ocjenjuju svoje profesionalno znanje i vještine za poučavanje učenika oštećena vida u redovnim školama nedovoljnima. Rezultati analize razlika u samopouzdanju budućih nastavnika s obzirom na nezavisne varijable nisu pokazali značajne razlike u pogledu osobnog iskustva i programa studija. Međutim, značajna razlika pokazala se glede njihove pozitivne, neutralne i negativne prve misli. Metodom glavnih komponenata čestica na skali ekstrahirane su dvije dimenzije: prva se odnosi na ‘planiranje nastave i poučavanje’, a druga se odnosi na ‘prilagodbu i modificiranje okoline učenja’.
Ključne riječi
samopouzdanje nastavnika; inkluzivno obrazovanje; budući nastavnici; učenici oštećena vida
Hrčak ID:
161500
URI
Datum izdavanja:
8.7.2016.
Posjeta: 3.056 *