Medijske studije, Vol. 7 No. 13, 2016.
Stručni rad
https://doi.org/10.20901/ms.7.13.4
E-sigurnost i digitalne vještine kao dio školskog kurikula
Lidija Kralj
; Visoko učilište Algebra, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Kako bi se odgovorilo na potrebe osnaživanja učenika, učitelja i roditelja u području e-sigurnosti, prevencije elektroničkog nasilja i digitalnih vještina, pet osnovnih škola u Republici Hrvatskoj provelo je projekt „Sigurnost djece na internetu“. U ovom radu razmatramo sadržaj i vrednovanje školskog kurikula „Sigurnost djece na internetu“ razvijenog u tom projektu te rezultate njegova pilottestiranja na nižim razredima osnovne škole, s učenicima starosti od 7 do 10 godina, njihovim roditeljima i učiteljima. Rezultati pokazuju da je kurikul ispunio očekivanja učenika te da je autorski tim uspješno primijenio suvremene nastavne strategije u kurikulu i pri stvaranju obrazovnih sadržaja (udžbenika, priručnika, interaktivne multimedije, e-knjiga), iako su neki rezultati pokazali da neke nastavne lekcije treba pojasniti kako bi se ostvarili očekivani ishodi učenja. Rezultati pilot-testiranja odmah su se koristili za poboljšanje kvalitete kurikula te su nakon toga svi sadržaji za učenje i poučavanje objavljeni online i besplatno su dostupni. Obrazovni sadržaji našli su svoje mjesto u prijedlogu novog nacionalnog kurikula za međupredmetnu temu „Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije (IKT)“, kao i u kurikulu predmeta Informatika za sve osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj.
Ključne riječi
e-sigurnost; prevencija elektroničkog nasilja; školski kurikul; digitalne vještine
Hrčak ID:
166848
URI
Datum izdavanja:
20.6.2016.
Posjeta: 3.402 *