Izvorni znanstveni članak
UČINKOVITOST PSEUDOIZOKROMATSKIH TABLICA PO ISHIHARI KAO METODI ISPITIVANJA KOLORNOG VIDA U DJECE S POSEBNIM POTREBAMA: PRESJEČNA STUDIJA
VELJKO ROGOŠIĆ
; Klinički bolnički centar Split, Klinika za očne bolesti, Split, Hrvatska
MLADEN LEŠIN
; Klinički bolnički centar Split, Klinika za očne bolesti, Split, Hrvatska
KAJO BUĆAN
; Klinički bolnički centar Split, Klinika za očne bolesti, Split, Hrvatska
JELENA MARINOVIĆ
; Dom zdravlja Splitsko-dalmatinske županije, Split, Hrvatska
LUCIJA VANJAKA ROGOŠIĆ
; Dermatovenerološka ordinacija dr. Vanjaka Rogošić, Split, Hrvatska
MARINA TITLIĆ
; Klinički bolnički centar Split, Klinika za neurologiju, Split, Hrvatska
Sažetak
Cilj istraživanja bio je testiranje dviju skupina djece s pseudoizokromatskim tablicama po Ishihari, te utvrditi razliku u
obliku težine interpretacije, tj. vremena čitanja tablica u djece s posebnim potrebama i zdrave djece. U istraživanje bilo je uključeno 56 ispitanika koji su bili podijeljeni u 2 skupine od 28 ispitanika. U kontrolnoj skupini bilo je 14 dječaka i 14 djevojčica, dok je u eksperimentalnoj skupini bilo 16 dječaka i 12 djevojčica. Ustroj istraživanja je presječno istraživanje, a mjestA istraživanja Osnovna škola „Spinut“ i Centar za odgoj i obrazovanje „Slava Raškaj“ u Splitu. Glavna mjera ishoda je vrijeme potrebno za čitanje, tj. interpretaciju pseudoizokromatskih tablica po Ishihari u obje ispitivane skupine. Od
svih ploča Ishihara tablice, najviše se griješilo na pločama broj 7 i 13. Nije dokazana statistički značajna razlika u broju pogrešaka na ploči broj 7 između zdrave djece i djece s posebnim potrebama (
Ključne riječi
kolorni vid; djeca s posebnim potrebama; osnovna škola; Ishihara tablice
Hrčak ID:
193667
URI
Datum izdavanja:
13.2.2018.
Posjeta: 1.834 *