Stručni rad
https://doi.org/10.30754/vbh.61.1.621
Primjena razvojne biblioterapije u radu s djecom i mladima u narodnoj knjižnici
Keti Krpan
orcid.org/0000-0002-1709-8177
; Knjižnice grada Zagreba
Iva Klak Mršić
orcid.org/0000-0001-5885-9692
; Knjižnice grada Zagreba
Višnja Cej
; Knjižnice grada Zagreba
Sažetak
Cilj. Svrha je ovog rada prikazati kako se može primjenjivati razvojna biblioterapija na odjelima za djecu i mlade u narodnim knjižnicama.
Pristup. Razvoju emocionalnih i socijalnih kompetencija kod djece i mladih pridonosi korištenje razvojne biblioterapije koju često provode knjižničari u sklopu raznovrsnih knjižničnih programa unutar suvremene knjižnice. Rad je proizašao iz dugogodišnjeg iskustva autorica u radu s djecom i mladima, a strukturiran je metodom analize i usporedbe tekstova.
Rezultati. Za uspješno provođenje biblioterapijskog procesa potrebno je osigurati preduvjete kao što su mogućnost uspješne komunikacije s djecom, uspostavljanje dobre grupne povezanosti i razumijevanje grupne dinamike te izbor odgovarajuće građe. Rezultati pokazuju potrebu za brojnim kompetencijama knjižničara koji rade na odjelima za djecu i mlade.
Originalnost. Rad prikazuje kako provođenje razvojne biblioterapije pomaže djeci i mladima u rješavanju problema s kojima se susreću tijekom odrastanja. Za provjeru učinkovitosti pronađenog rješenja u biblioterapijskom procesu, rad naglašava i nudi tehniku dramske ili lutkarske igre.
Ključne riječi
biblioterapija; grupna dinamika; komunikacija; socijalni odgoj
Hrčak ID:
206810
URI
Datum izdavanja:
15.10.2018.
Posjeta: 3.436 *