Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.30754/vbh.61.1.621

Primjena razvojne biblioterapije u radu s djecom i mladima u narodnoj knjižnici

Keti Krpan orcid id orcid.org/0000-0002-1709-8177 ; Knjižnice grada Zagreba
Iva Klak Mršić orcid id orcid.org/0000-0001-5885-9692 ; Knjižnice grada Zagreba
Višnja Cej ; Knjižnice grada Zagreba


Puni tekst: hrvatski pdf 392 Kb

str. 345-361

preuzimanja: 2.086

citiraj


Sažetak

Cilj. Svrha je ovog rada prikazati kako se može primjenjivati razvojna biblioterapija na odjelima za djecu i mlade u narodnim knjižnicama.

Pristup. Razvoju emocionalnih i socijalnih kompetencija kod djece i mladih pridonosi korištenje razvojne biblioterapije koju često provode knjižničari u sklopu raznovrsnih knjižničnih programa unutar suvremene knjižnice. Rad je proizašao iz dugogodišnjeg iskustva autorica u radu s djecom i mladima, a strukturiran je metodom analize i usporedbe tekstova.

Rezultati. Za uspješno provođenje biblioterapijskog procesa potrebno je osigurati preduvjete kao što su mogućnost uspješne komunikacije s djecom, uspostavljanje dobre grupne povezanosti i razumijevanje grupne dinamike te izbor odgovarajuće građe. Rezultati pokazuju potrebu za brojnim kompetencijama knjižničara koji rade na odjelima za djecu i mlade.

Originalnost. Rad prikazuje kako provođenje razvojne biblioterapije pomaže djeci i mladima u rješavanju problema s kojima se susreću tijekom odrastanja. Za provjeru učinkovitosti pronađenog rješenja u biblioterapijskom procesu, rad naglašava i nudi tehniku dramske ili lutkarske igre.

Ključne riječi

biblioterapija; grupna dinamika; komunikacija; socijalni odgoj

Hrčak ID:

206810

URI

https://hrcak.srce.hr/206810

Datum izdavanja:

15.10.2018.

Posjeta: 3.436 *