Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.18045/zbefri.2018.2.881

Proširenje EU: Je li ekonomija regionalne integracije važna?

Srđan Marinković orcid id orcid.org/0000-0001-9012-9454 ; University of Niš, Faculty of Economics, Niš, Serbia
Zenaida Šabotić ; State University of Novi Pazar, Department of Economic Sciences, Novi Pazar, Serbia
Dragić Banković ; University of Novi Pazar, Department of Mathematical SciencesNovi Pazar, Serbia


Puni tekst: engleski pdf 796 Kb

str. 881-904

preuzimanja: 577

citiraj


Sažetak

Za stabilnost i napredak EU-a i potencijalnih zemalja članica, važno je procijeniti najbolje vrijeme za novo proširenje. U ovom smo radu testirali brojne makroekonomske i makrofinancijske varijable kako bismo provjerili jesu li brojne zemlje bile spremne za ulazak u EU i jesu li zemlje kandidatkinje spremne. Neke varijable predstavljaju kriterije nominalne konvergencije definirane u Maastrichtskom ugovoru, dok ostale varijable pokazuju razinu stvarne konvergencije. Univarijatna analiza pokazala je da članstvo u EU značajno utječe na BDP po glavi stanovnika, opće izdatke države za finalnu potrošnju, izdatke za finalnu potrošnju, bruto investicije, bruto nacionalne izdatke i inflaciju. Slijedeći univarijatnu binarnu logističku analizu i razdvajanje varijabli koje utječu na pojedinačno članstvo u EU, primijenjena je multivarijatna regresijska analiza. Multivarijatna binarna logistička regresija potvrdila je značaj općih izdataka države za finalnu potrošnju i bruto investicija. Analiza je ukazala na važnost odabira vremena pristupanja u pogledu ostvarenog gospodarskog razvoja, iskazanog kroz odabrane makroekonomske pokazatelje. Štoviše, čini se da je popis testiranih ekonomskih kriterija, u najboljem slučaju, imao sekundarnu važnost u prošlim europskim proširenjima.

Ključne riječi

makroekonomski pokazatelji; Europska unija; regionalna integracija; kriteriji konvergencije

Hrčak ID:

213608

URI

https://hrcak.srce.hr/213608

Datum izdavanja:

28.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.601 *