Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.18045/zbefri.2018.2.905
Digitalizacija i održivi razvoj društva – Mjere i implikacije
Milica Jovanović
orcid.org/0000-0001-7618-6356
; University of Belgrade, Faculty of organizational sciences, Belgrade, Serbia
Jasmina Dlačić
orcid.org/0000-0002-3592-1876
; University of Rijeka, Faculty of Economics and Business, Rijeka, Croatia
Milan Okanović
; University of Belgrade, Faculty of organizational sciences, Belgrade, Serbia
Sažetak
Rad istražuje vezu između digitalizacije i održivog razvoja društva te analizira kompozitni indeks koji se primjenjuje za mjerenje digitalne konkurentnosti nacije – Indeks digitalne ekonomije i društva (Digital Economy and Society Index – DESI). Današnje okruženje je visoko zavisno o tehnološkim sposobnostima. Praćenje suvremenog tehnološkog razvoja postaje izrazito važno kako na mikro tako i na makro nivou. Jedna od glavnih promjena u modernom poslovanju je prelazak od tradicionalnog načina poslovanja prema digitalnom poslovanju kako bi se dosegnula viša razina konkurentnosti. Digitalizacija je jedan od glavnih pokretačkih sila suvremenog razvoja. Kako bi se prihvatile i implementirale promjene koje se dešavaju u društvu potrebno je naglasiti ulogu makro- marketinškog sagledavanja cijelog procesa promjena. Važno je imati konkretne mjere za identificiranje nedostataka, dobrih praksi i praćenja razvoja. S tim ciljem, Europska komisija razvila je DESI indeks kako bi mjerila i pratila digitalne performanse država članica Europske unije. Rad istražuje DESI metodologiju i promatra kako su digitalne performanse EU država povezane s glavnim komponentama održivog razvoja: ekonomskim, društvenim i okolišnim. Dakle, rad istražuje korelacije između DESI indeksa i ostalih kompozitnih indeksa koji mjere komponente održivog razvoja društva. Pored navedenoga, istraživanje obuhvaća i povezanost Hofsteadovih dimenzija kulture i digitalnih performansi. Rad naglašava važnost digitalizacije kao ključnog elementa održivog razvoja društva.
Ključne riječi
digitalizacija; održivi razvoj; indikatori performansi; društvo; makro- marketing
Hrčak ID:
213611
URI
Datum izdavanja:
28.12.2018.
Posjeta: 7.717 *