Stručni rad
https://doi.org/10.21857/9xn31cr0qy
PROJEKT KRUŽIMO GRADOM
Vera Ćuže Abramović
orcid.org/0000-0002-3752-6116
; Gimnazija u Požegi, Požega, Hrvatska
Sažetak
Projekt se bavi idejom senzibiliziranja građana za kulturno-umjetničke sadržaje koji nedostaju gradu. Ciljevi su projekta poticanje razvoja urbane kulture i kritičkog promišljanja svakodnevice grada, demitizacija gradske povijesti i sadašnjosti u kontekstu kulturnog života te propitivanje vrijednosti grada kroz interakciju s građanima. Konačni je cilj aktivacija i čvršća suradnja svih kulturnih i obrazovnih institucija grada. Detektirali smo neke od problema za koje smatramo da postoje u gradu i započeli s radionicama. Prva je bila u suradnji s Povijesnim društvom pod nazivom Ekskluzivno izdanje Slavonac. Cilj je bio informirati javnost o zabludama vezanim uz povijest grada kroz medij zidnih novina.
Druga radionica pod nazivom Ovaj grad treba rezultirala je plakatima s informacijom o imaginarnim događajima, a cilj je bio propitivanje i poticanje želja građana u kontekstu kulturnih događaja.
Treća radionica Stari zanati – novi alati za cilj je imala saznati više o tradicionalnim zanatima i njihovu mjestu danas.
Anketu pod nazivom Zašto voliš / ne voliš Požegu? proveli smo u samom centru grada. Odgovori bi mogli poslužiti za neke buduće razglednice grada.
Kako Požežani reagiraju na čitanje poezije, provjerili smo akcijom Knjigom u glavu. Cilj nam je bio poticanje stvaranja novih sadržaja u kafićima.
Ajmo na Starić pokušaj je oživljavanja najstarije jezgre grada, te smo pozivom i koncertom na Starome gradu ponudili ideju za neka buduća kulturna događanja.
Također smo provjerili tko su građani koji su nam uzor, tko su istinski velikani našega grada. Tu inicijativu nazvali smo Tko je t(k)o u ovom gradu?
Moja požeška sjećanja inicijativa je dekodiranja omiljenih mjesta u gradu.
Radionica i kampanja pod nazivom Made in Požega imala je cilj „razotkriti“ Požežane koji su pridonijeli kulturi grada, a nisu njezini stanovnici. Nastao je pano po uzoru na maturantske panoe, koji su stara tradicija grada.
Čitav projekt prezentirali smo na izložbi Zaokruženo, koja je ujedno bila i obilježavanje 10. godišnjice KRUG-a.
Iz ovog projekta izrasle su nove ideje koje bi mogle poslužiti kao suveniri u nekoj budućnosti, kada se prepozna kreativnost mladih srednjoškolaca i profesionalnih dizajnera koji su ponudili konkretne proizvode za promidžbu grada.
Ključne riječi
urbana kultura; senzibiliziranje građana; novi kulturni sadržaji; oživljavanje najstarije jezgre grada; gradski suvenir; promidžba grada
Hrčak ID:
215925
URI
Datum izdavanja:
31.12.2018.
Posjeta: 1.180 *