Izvorni znanstveni članak
Proizvod — Rezultat ekonomske aktivnosti
Tibor Karpati
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Sažetak
Rezultati ekonomskih aktivnosti su proizvodi, nusproizvodi , usluge, otpadni materijali. Razlike između njih rezultat su prvenstveno u tržišnim zahtjevima. I tehnološka i marketing istraživanja imaju za cilj da otkriju način pretvaranja otpadnih materijala i nisko-vrijednih u više cijenjene proizvode koji se mogu prodati. Najposlovnija poduzeća u oblasti svog marketinga plasiraju svoje proizvode i usluge u različitim kombinacijama. Zbog toga i osnovne rasprave o politici proizvoda uključuju kombinaciju usluga i usluga vezanih za proizvod.
Strategija proizvoda često se opisuje terminima diferencijacija i segmentacija. Pod posebnim okolnostima, niti diferencijacija niti segmentacija ne mogu biti dohodovnije nego ponuda standardiziranih proizvoda masovne proizvodnje tržišta.
Životni ciklus proizvoda oslikan u svom povijesnom razvoju prikazan je terminima koji slijede u nizu: uvođenje, rast zrelost i odumiranje. Procjena tipičnog životnog ciklusa proizvoda u određenoj grupi proizvoda, kao i eksperimentiranje tehnikom za prolongiranje perioda zrelosti i planiranje za redovno poboljšanje proizvoda, ukazuje na značaj politike proizvoda, problema i solucija u toj oblasti.
Izbor pogodne prodajne i uslužne kombinacije značajna je dimenzija, politike proizvoda. Odluka o temeljnom produkt miksu određuje karakter poduzeća, ali u svakoj kategoriji postoji značajan prostor u količini i karakteru varijacija proizvoda.
Izbor izvora poitike identifikacije marke i specifičnog imena je aspekt politike proizvoda i usko je povezan s planiranjem politike promocije i strategije.
Ključne riječi
proizvod; ekonomska aktivnost; životni ciklus proizvoda; politika proizvoda
Hrčak ID:
228788
URI
Datum izdavanja:
1.6.1989.
Posjeta: 1.304 *