Studia Polensia, Vol. 9 No. 1, 2020.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32728/studpol/2020.09.01.06
DESTINACIJSKI MENADŽMENT U FUNKCIJI RAZVOJA KULTURNOG TURIZMA KONTINENTALNE HRVATSKE - PRIMJER DESTINACIJE KRIŽEVCI
Tea Golja
orcid.org/0000-0003-3665-8181
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Romana Lekić
; Edward Bernays
Sažetak
Konkurentnost turističke destinacije definira se kao njezina
sposobnost da kreira i sustavno integrira turističke proizvode, odnosno
usluge i doživljaje više dodane vrijednosti. Razvoj destinacijskog
menadžmenta i strateško pozicioniranje kroz odabrane turističke
proizvode, odnosno doživljaje te upravljanje kako lancem vrijednosti
s jedne strane, tako i iskustvom posjetitelja s druge, su uvjeti bez kojih
se niti jedna destinacija ne može razviti. Turistički proizvod se formira
prvenstveno na destinacijskoj, a dijelom i na regionalno razini, čime
regije i (u novije vrijeme) destinacije postaju sredstvo razmjene, odnosno
ono što se na turističkom tržištu nudi i prodaje. Stoga proces upravljanja
turističkim destinacijama, iako u velikoj mjeri virtualan i nestandardiziran,
danas postaje ne samo važnim nego i nužnim poslom i pretpostavkom
za konkurentski i održivi rast turizma destinacije – bez obzira na njenu
veličinu.
Svrha ovog istraživanja je utvrditi mogućnosti i prilike za razvoj
proizvoda kulturnog turizma u Križevcima. Provedena su istraživanja u
destinaciji i to fokus grupe i anketno ispitivanje. Cilj je dvojaki. Primarno
želi se potaknuti osmišljavanje inovativnih proizvoda kulturnog turizma
temeljeno na resursnoj osnovi Križevaca. Sekundarno, želi se ukazati
na prilike za unapređenje, posebice na važnost i ulogu destinacijskog
menadžmenta u razvoju faktora atraktivnosti koji snažno utječu na
destinacijsku konkurentnost. U radu se uspostavlja poveznica između
teorijskog određenja koncepta kulturnog turizma i destinacijskog
menadžmenta te rezultata empirijskih istraživanja. Rezultati ukazuju da
lokalno stanovništvo prepoznaju resursnu osnovu Križevaca kao snažan
potencijal za razvoj proizvoda kulturnog turizma. No, evidentan je jaz
između sadašnje ponude doživljaja kulturnog turizma i mogućnosti koje
destinacija ima s obzirom na svoju resursnu osnovu. Zbog toga autori
predlažu nekoliko inovativnih proizvoda kulturnog turizma kojima se
može obogatiti ponuda ove turističke destinacije. Rezultati istraživanja
koristit će planerima razvoja turizma ove destinacije, te ostalim
interesnim dionicima koji žele doprinijeti razvoju proizvoda književnog
i manifestacijskog turizma, ali i onima koji se žele uključiti u kreativnu
interpretaciju nematerijalne kulturne baštine Križevaca.
Ključne riječi
destinacijski menadžment; kulturni turizam; književni turizam; storytelling; manifestacijski turizam
Hrčak ID:
246774
URI
Datum izdavanja:
24.11.2020.
Posjeta: 3.702 *