Medijske studije, Vol. 12 No. 23, 2021.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20901/ms.12.23.5
Politička komunikacija kandidata na društvenim mrežama na hrvatskim predsjedničkim izborima 2019./2020.
Gabriela Galić
orcid.org/0000-0001-9084-2137
Domagoj Bebić
orcid.org/0000-0002-3316-2538
; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Porast „politike usmjerene na kandidata“ utjecao je na promjenu u komunikacijskim strategijama političara koji se sve češće koriste tehnikama privatizacije politike za zbližavanje s biračima. Društvene mreže pokazale su se kao idealan kanal za „smekšavanje“ njihovih imidža. Cilj je ovog rada istražiti jesu li se kandidati, i u kojoj mjeri, na hrvatskim predsjedničkim izborima 2019./2020. koristili društvenim mrežama za privatizaciju, odnosno personalizaciju politike. Metodom analize sadržaja utvrđeno je da su kandidati u svojim objavama u značajnoj mjeri koristili tehnike privatizacije politike kako bi se prikazali kao „jedni od nas“. Pobjedu na izborima odnio je Zoran Milanović koji je u potpunosti vodio personaliziranu kampanju u kojoj je najčešće naglašavao svoj osebujni karakter i svoje privatne osobine.
Ključne riječi
Hrvatska; predsjednički izbori; Facebook; privatizacija politike; personalizacija
Hrčak ID:
260894
URI
Datum izdavanja:
23.7.2021.
Posjeta: 2.745 *