Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/ms.12.23.5

Politička komunikacija kandidata na društvenim mrežama na hrvatskim predsjedničkim izborima 2019./2020.

Gabriela Galić orcid id orcid.org/0000-0001-9084-2137
Domagoj Bebić orcid id orcid.org/0000-0002-3316-2538 ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 625 Kb

str. 78-102

preuzimanja: 1.165

citiraj


Sažetak

Porast „politike usmjerene na kandidata“ utjecao je na promjenu u komunikacijskim strategijama političara koji se sve češće koriste tehnikama privatizacije politike za zbližavanje s biračima. Društvene mreže pokazale su se kao idealan kanal za „smekšavanje“ njihovih imidža. Cilj je ovog rada istražiti jesu li se kandidati, i u kojoj mjeri, na hrvatskim predsjedničkim izborima 2019./2020. koristili društvenim mrežama za privatizaciju, odnosno personalizaciju politike. Metodom analize sadržaja utvrđeno je da su kandidati u svojim objavama u značajnoj mjeri koristili tehnike privatizacije politike kako bi se prikazali kao „jedni od nas“. Pobjedu na izborima odnio je Zoran Milanović koji je u potpunosti vodio personaliziranu kampanju u kojoj je najčešće naglašavao svoj osebujni karakter i svoje privatne osobine.

Ključne riječi

Hrvatska; predsjednički izbori; Facebook; privatizacija politike; personalizacija

Hrčak ID:

260894

URI

https://hrcak.srce.hr/260894

Datum izdavanja:

23.7.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.745 *