Izvorni znanstveni članak
EUROPSKA ISKUSTVA I KURIKULUM POVIJESTI U OBVEZNOM OBRAZOVANJU
Snježana Koren
; Filozofski fakultet Zagreb, Sveučilište u Zagrebu
Magdalena Najbar-Agičić
; Filozofski fakultet Zagreb, Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
Autorice donose rezultate komparativne analize kurikuluma povijesti
nekoliko europskih zemalja: Engleske, Škotske, Irske, Norveške, Švedske, Finske,
Njemačke, Nizozemske, Austrije, Mađarske i Slovenije. U istraživanju se nastojalo
prepoznati mjesto koje povijest kao školski predmet zauzima u obveznom
obrazovanju tih zemalja. Promatra se također način na koji se u tim zemljama defi -
niraju važni elementi poput svrhe i ciljeva nastave povijesti i očekivanih učeničkih
postignuća. Dobiveni podaci uspoređuju se sa situacijom u kojoj se nalazi nastava
povijesti u Republici Hrvatskoj. Autorice naglašavaju važnost defi niranja ciljeva i
očekivanih postignuća u većini analiziranih kurikuluma nasuprot hrvatskoj praksi
defi niranja obveznih tema i detaljnog opisivanja propisanih sadržaja
Ključne riječi
nastava povijesti; kurikulumi povijesti; ciljevi; očekivana učenička postignuća; europska iskustva
Hrčak ID:
24601
URI
Datum izdavanja:
10.12.2007.
Posjeta: 4.471 *