Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Webinari kao alat za postizanje učinkovitog poučavanja

Ana Žnidarec Čučković orcid id orcid.org/0000-0002-2015-4459 ; Sveučilište u Zagrebu, Kineziološki fakultet
Ana Sabolić ; Sveučilište u Zagrebu, Kineziološki fakultet
Katarina Ohnjec ; Sveučilište u Zagrebu, Kineziološki fakultet


Puni tekst: engleski pdf 284 Kb

str. 63-67

preuzimanja: 198

citiraj


Sažetak

Svrha rada je opisati uporabu mrežnih seminara (webinara) za poboljšanje iskustva učenja kod roditelja potičući kritičko razmišljanje kroz pokazatelje učinkovitog poučavanja. Osam online seminara (webinara) namijenjenih roditeljima razvijeno je od ožujka do lipnja 2020. u vrijeme COVID-19 u Hrvatskoj. Bio je to otvoreni poziv putem društvenih mreža, pa je uzorak osim roditelja sačinjen od, profesionalaca koji rade s djecom na svim odgojno-obrazovnim razinama, socijalnim radnicima, studentima - svima koji su bili zainteresirani za ponuđene pedagoške teme. Sudionici su predavanja pohađali u istoj web sobi (platformi) kao i predavač, ali s udaljenih mjesta. Sudionici su s izlagačem komunicirali pomoću svojih osobnih računala, tableta ili pametnih telefona. Imali su mogućnost postavljanja pitanja i dobivali su odgovore na mjesto predviđeno za razgovor. Dinamika predavanja sastojala se od interaktivnih prezentacija nadopunjenih materijalima za preuzimanje za daljnju upotrebu. Vrednovanje se vršilo po završetku svake teme putem upitnika. Ova metoda omogućila je istraživanje učenja i poučavanja znanstvenih spoznaja i stjecanje drugih pedagoških kompetencija (specifičnih orijentiranih na ponuđene teme). Interaktivne aktivnosti i neposredne povratne informacije pružile su polaznicima priliku da aktivno sudjeluju i razmišljaju o temi, ispravljaju konceptualne pogreške i vježbaju kritičko razmišljanje. Svi su ovi faktori potrebni za učenje i učinkovito poučavanje. Istraživanje preporučuje daljnje utvrđivanje znanstvenih odrednica učitelja u online mrežnim postavkama pokazatelja kvalitete koji se najbolje povezuju s učinkovitom poučavanjem i njihovom infuzijom u instrumente za vrednovanje nastavne prakse na mreži (online).

Ključne riječi

mrežna nastava; nastavna praksa; roditelji; učinkovita nastava; webinari

Hrčak ID:

272384

URI

https://hrcak.srce.hr/272384

Datum izdavanja:

1.2.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.102 *