Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.32910/ep.73.3.5

INTEGRIRANOST ELEMENATA ZEMLJE PODRIJETLA U IDENTITET MARKE PROIZVODA

Zoran Krupka
Milena Marinić


Puni tekst: hrvatski pdf 559 Kb

str. 433-458

preuzimanja: 454

citiraj


Sažetak

Osnovna svrha ovog rada je istražiti razlike u stupnju integriranosti obilježja zemlje podrijetla u identitet marki proizvoda ovisno o stupnju razvijenosti zemlje podrijetla te jačini imidža koju ta zemlja ima kao zemlja podrijetla za određenu kategoriju proizvoda. Istraživanje je provedeno u dvije faze. U prvoj fazi napravljena je kontekstualna analiza integriranosti obilježja zemlje podrijetla u identitet marki proizvoda krajnje potrošnje odabranih hrvatskih i talijanskih poduzeća (ukupno 62 analizirane marke). Druga faza istraživanja obuhvaćala je kvantitativno istraživanje na 240 ispitanika pomoću visoko strukturiranog upitnika o prepoznatljivosti integriranih obilježja zemlje podrijetla u identitetu marki proizvoda. Glavni rezultati istraživanja su: a) niti u primjeru hrvatskih niti u primjeru talijanskih marki nije vidljiva sustavna integracija obilježja zemlje podrijetla u identitet marke proizvoda; b) najveća integriranost je u kategoriji hrana i piće; c) obilježja zemlje podrijetla najviše se integriraju u naziv marke i ambalažu kao elemente marke koji su najviše vidljivi krajnjem potrošaču; d) zemlje s jačim imidžom imaju veću razinu integracije obilježja zemlje podrijetla u identitet marki proizvoda krajnje potrošnje; i e) ispitanici prepoznaju obilježja zemlje podrijetla integrirane u marku proizvoda. Rezultati imaju implikacije kako na mikro tako i na makro razini upravljanja.

Ključne riječi

zemlja podrijetla; identitet marke; imidž zemlje

Hrčak ID:

277902

URI

https://hrcak.srce.hr/277902

Datum izdavanja:

19.5.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.381 *