Pregledni rad
https://doi.org/10.51650/ezrvs.16.1-2.6
NOVINE U UREDSKOM POSLOVANJU
Vesna Jurin Bakotić
; Veleučilište u Šibeniku, Šibenik
Ana Čvrljak
Sažetak
Vlada Republike Hrvatske je 1. srpnja 2021. godine donijela novu Uredbu o uredskom poslovanju koja predstavlja ključni propis za rad javnopravnih tijela cijele države. Najzvučnije novine svakako su službeno dopisivanje elektroničkim putem i vođenje evidencija u pisarnici koje postaje elektroničko, a papiri odlaze u povijest. Ono što je potpuna novina je uvođenje pojmova „jedinstveni identifikator“ i „jedinstvena oznaka pismena“. Došlo je i do promjene definicije pečata i potpisa čiji su sadržaj, oblik i uporaba propisani posebnim zakonom, a pojam „kvalificirani elektronički pečat“ definiran je Uredbom (EU) br. 910/2014. Osim same Uredbe, Vlada je kao prilog njoj, odnosno, kao sastavni dio Uredbe o uredskom poslovanju, donijela dokument pod nazivom Tehnička specifikacija informacijskog sustava elektroničkog uredskog poslovanja, kojom se utvrđuju pravila i standardi postupanja s pismenima u elektroničkom obliku, a namijenjena je javnopravnim tijelima i trgovačkim društvima koja razvijaju digitalna rješenja za javnu upravu, kao i svim drugim zainteresiranim dionicima koji surađuju s javnopravnim tijelima. Prema novoj Uredbi javnopravna tijela međusobno te s fizičkim i pravnim osobama, službeno dopisivanje obavljaju primarno elektroničkim putem, a pismena se evidentiraju u informacijskom sustavu uredskog poslovanja javnopravnog tijela. Za naglasiti je kako javnopravna tijela koja nemaju uspostavljen informacijski sustav uredskog poslovanja u skladu s odredbama Uredbe, dužna su ga uspostaviti najkasnije do 1. siječnja 2023.
Ključne riječi
Hrčak ID:
280512
URI
Datum izdavanja:
16.7.2022.
Posjeta: 3.799 *