Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15644/asc56/3/8
Procjena Dunning-Krugerova efekta među studentima dentalne medicine u instituciji za akademsko usavršavanje u Ujedinjenim Arapskim Emiratima
Dušan Surdilović
; Zavod za preventivne stomatološke znanosti Stomatološkog fakulteta Medicinskog sveučilišta Gulf, Ajman, UAE
*
Pooja Adtani
; Zavod za osnovne medicinske i stomatološke znanosti Stomatološkog fakulteta Medicinskog sveučilišta Gulf, Ajman, UAE
Sura Ali Fuoad
; Zavod za dijagnostičke i kirurške stomatološke znanosti Stomatološkog fakulteta Medicinskog sveučilišta Gulf, Ajman, UAE
Heba M. Abdelaal
; Zavod za restaurativne stomatološke znanosti Stomatološkog fakulteta Medicinskog sveučilišt Gulf, Ajman, UAE
Jovita D’souza
; Zavod za preventivne stomatološke znanosti Stomatološkog fakulteta Medicinskog sveučilišta Gulf, Ajman, UAE
* Dopisni autor.
Sažetak
Dunning-Krugerov efekt (kognitivna pristranost) psihološki je fenomen koji pokazuje da pojedinci s nedostatkom znanja i vještina imaju nerealno optimističnu sliku o svojim sposobnostima u usporedbi s drugima. Svrha rada: Cilj ovog istraživanja bio je ispitati prisutnost Dunning-Krugerova efekta kod studenata pete (završne) godine dodiplomskoga studija dentalne medicine u kliničkim područjima povezanima s pedodoncijom na Medicinskom sveučilištu Gulf u UAE-u. Metode: Na Stomatološkom fakultetu Medicinskoga sveučilišta Gulf provedeno je longitudinalno kohortno istraživanje da bi se procijenila kognitivna pristranost među studentima 5. godine dentalne medicine u područjima kompetencija komunikacije, dijagnoze i kliničkih vještina u dječjoj stomatologiji. Zaključak: Uočeni su karakteristični obrasci fluktuacije samopouzdanja studenata tijekom kliničke izloženosti. Rezultati istraživanja dokazuju da je Dunning-Krugerov efekt, kognitivna pristranost percepcijskoga obrasca, prisutan u ispitivanoj skupini studenata dentalne medicine.
Ključne riječi
studenti dentalne medicine; samoprocjena; znanje o zdravlju, stajališta i praksa; klinička sposobnost; društvene vještine; poremećaji spoznaje; spoznajni otklon; procjena uspješnosti
Hrčak ID:
283987
URI
Datum izdavanja:
29.9.2022.
Posjeta: 1.620 *